petspecials via honden school

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk petspecials via honden school

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 maand, 1 week geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Julava
    Bijdrager

Wil je eens kijken welke kwaliteit dit voor heeft? Het wordt gepromoot op.de hondenschool, ik zie het hier niet terug..

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik heb de lam/konijn-variant van Pet Specials eens beoordeeld, zie hier: https://www.voerwijzer.com/forum/topic/pet-specials-sensible-lamb-rabbit/

Laten we eens naar een meer standaard-variant kijken.

Pet Specials Adult Plus
    Rijst, kip, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten, plantaardige bijproducten, mineralen.
    Ruw eiwit 25%
    Ruw vet 15%
    Ruwe celstof vezels 3%
    Ruwe as 7%
    Koolhydraten 40%
    Calcium 1,6%
    Fosfor 1,1%

Toegevoegd per kg: Koper 5mg, Zink 65mg, IJzer 50mg, Mangaan 35mg, Jodium 1,5mg, Vitamine A 15000 IU/IE, Vitamine D3 1500 IU/IE, Vitamine E 60 IU/IE, Vitamine C 20mg

Wat vind ik er van?
    Dit is een hele standaard samenstelling en eigenlijk is het niet echt duidelijk wat er in zit. Is kip de enige diersoort? Zijn vleesproducten de enige eiwitbron of is er misschien ook plantaardig eiwit aan toegevoegd? Welke vetten en oliën zitten erin? Ook zie je dat rijst het eerste ingrediënt is. Er zit vrij veel rijst in. Vergeleken met andere standaard-brokken een normale hoeveelheid en niet extreem veel, maar toch. Verder is het onduidelijk in welke vorm de mineralen zijn toegevoegd.

Met deze informatie kan ik concluderen dat het een standaardbrok is en niet speciaal goed ofzo. Gewoon een standaardbrok.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.