Planet Pet grainfree zalm

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Planet Pet grainfree zalm

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 2 jaren, 9 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Anita
    Lid

Weet iemand of dit een goede brok is?

En wat voor een soort brok, geextrudeerd of geaxpandeerd?

Graag hoor ik reacties.

mvg

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Planet Pet Salmon

salmon protein 25 %
    salmon meal 22 %
    potatoes
    chicken fat (naturally preserved with mixed tocopherols)
    potato protein
    dried apples (a source of fructo-oligosaccharides)
    brewer’s yeast

crude Protein 30 %
    crude Fat 16 %
    crude Fibre 3.5 %
    crude Ash 6.0 %
    moisture 10 %
    calcium 1.0 %
    phosphorus 0.8 %

Nutritional additives: per 1 kg: vitamin A 20,000 IU, vitamin D3 2,000 IU, vitamin E 500 mg, copper 18 mg, organic selenium 0,2 mg.

Metabolizable energy: 4 150 kcal/kg.
    Contains EC permited antioxidants.

Ziet er opzich prima uit. Wat me opvalt:
    – er zit een gedeelte vis-eiwit in, dat is dus ‘geraffineerd’ en bevat minder/geen voedingsstoffen, behalve aminozuren
    – er zit aardappel-eiwit in, het vleesgehalte is dus iets minder dan het eiwitpercentage doet vermoeden
    – het bevat een organische seleniumverbinding, dat is heel bijzonder, er zijn weinig merken die dat doen. De meeste merken gebruiken natriumseleniet, een goedkope variant waar negatieve gezondheidseffecten aan worden toegeschreven. Dit is dus positief!
    – er staat dat het goedgekeurde antioxidanten bevat, maar er staat niet bij welke. Het zou dus bijvoorbeeld bht kunnen zijn, maar ik vermoed dat het om vitamine E (tocopherolen) gaat.

Anita
    Lid

Hoi Meike, bedankt voor je snelle reactie. Ik overweeg om dit voer te gaan proberen. Is ook een dure brok, maar alles met graan, rijst etc geeft veel ontlasting. Wil het gebruiken naast kvv dagen.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Jij ook bedankt, want ik kende de brok nog niet. Heb ‘m nu op de ‘wachtlijst’ gezet om hem ook in de brokkenvergelijker te zetten. Hopelijk bevalt aardappel bij je hond beter dan graan!

Anita
    Lid

Hoi Meike,

Ik ben benieuwd hoe deze brok in de brokkenvergelijker eruit komt.

Zal je een berichtje sturen hoe deze brok bevalt.

arend
    Sleutelbeheerder

Heb de brok kort gegeven, maar moet zeggen goede donkere ontlasting en weinig op een dag. Ben er niet mee verder gegaan , omdat onze hond vaak veel meer nodig heeft dan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en dan wordt het een dure brok. Verder heel tevreden, want onze hond reageerd niet op alle brokken goed.

arend
    Sleutelbeheerder

ps: ruikt echt naar vis en werd met heel veel smaak gegeten! Een prima brok.

arend
    Sleutelbeheerder

Heb trouwens gevraagd naar antioxidant en als antwoord gekregen:

Antioxidant mix is used (eg. rosemary, vitamin C) to prevent the oxidation of fats.

arend
    Sleutelbeheerder

en is een gextrudeerde brok.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Dankje, leuk om te horen, klinkt goed!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.