power of nature golden years

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? power of nature golden years

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 2 jaren, 4 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

vincent
    Lid

Dag Meike,

Ik heb 3 zakken power of nature golden years gekregen. Op de zak staat vermeld dat dit voer geschikt is voor de senior dog en honden met overgewicht. Op de site staat tevens vermeld dat dit voer een lager proteine en vetgehalte bevat (25 en 13), dan de country chicken. wij hebben een engelse bulldog haast drie jaar ( met een heel klein beetje overgewicht) en een engelse cockerspaniel van ruim een jaar. Kan ik dit voer gewoon geven? Of moet ik wat toevoegen aan het voer zoals visolie en/of schapenvet?

Alvast bedankt voor jouw reactie.

Groeten,
    Vincent

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ah deze kende ik nog niet. Ja je kunt het gewoon voeren, en ik zou er de voorkeur aan geven om wat vet toe te voegen inderdaad. Als het tijdelijk is, lijkt het me geen probleem als je geen extra vet toevoegt.

vincent
    Lid

Erg bedankt voor de snelle reactie.
    Is het verstandig ( of beter)om na deze zakken over te schakelen naar country chicken of een andere smaak van country chicken of volstaat deze brok net zo goed met toevoeging van wat vet.
    ik heb drie zakken van 15 kg, dus de honden zijn nog wel even bezig. Hoeveel pompjes en/of schapenvet raad je aan om toe te voegen aan de maaltijd voor zowel de bulldog (27 kg)als de spaniel (13 kg)? Wederom alvast bedankt voor je reactie.

Grt,

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Qua samenstelling geef ik de voorkeur aan Country Chicken. In Golden Years zit naast bijna 50% minder vet ook zo’n 20% minder eiwit. En dus ook meer koolhydraten (graan). Maar het belangrijkst is natuurlijk welke het beste bevalt, als je merkt dat Golden Years beter bevalt heeft dat natuurlijk de voorkeur.

Je zou 10% aan gewicht van de maaltijd aan schapenvet kunnen toevoegen. Visolie hoeft niet, maar mag wel, en dan bijvoorbeeld 1 dag in de week.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.