Prins ProCare Protection Lamb Hypoallergic

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Prins ProCare Protection Lamb Hypoallergic

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    DiegoDiaz
    Bijdrager

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan geven. Onze hond (75 KG) at eerst alleen KVV. daarvan heeft ie een bacterie opgelopen in zijn maag. Nu durf ik hem geen KVV meer te geven dus kreeg hij DLG. Blijkt nu dat hij gevoelig is voor kip, eend, kalkoen en granen (test laten doen). Hij blijft een gevoelige maag houden dat uit in boeren, kwijlen en misselijkheid. Misschien dus door de kip waar hij gevoelig voor is. Ik zoek nu dus een ander voer met ingrediënten en toevoegingen waar hij tegen kan.
    Prins Procare heeft nu de protection Lamb hypoallergic variant. Zonder toegevoegde kleur en smaakstoffen,gluten en alleen dierlijk eiwit. Ik zie wel dat er weinig vlees in zit 18%. Hij kreeg eerst DLG maar dat zit dus vol kip, ook niet heel veel vlees 20%. Ik zag Wooof ook voorbij komen. Ze zeggen 65% lam maar ik weet niet of dat ook echt zo is als ik de prijs zie. En in de Lam versie zit gevogelte vet waar hij weer gevoelig voor is. Ik neig meer naar de Prins ProCare Protection Lamb Hypoallergic vanwege de ingrediënten maar ook omdat het redelijk betaalbaar is met een hond van 75 kg.

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 months, 3 weeks geleden door DiegoDiaz.
    Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Wat vervelend! Ik heb geen ervaring met
    Prins ProCare Protection Lamb Hypoallergic, en ken de samenstelling niet, maar lam is ook een ingrediënt waar een hond goed gevoelig voor kan worden doordat het vaak in voeding zit verwerkt.
    Qua vleesgehalte/eiwitgehalte zul je zelf moeten uitproberen wat goed bevalt.

Misschien heb je iets aan dit overzicht:

Hypoallergene hondenbrokken met één diersoort

Maar ik zou ook natvoer overwegen. Dat is puurder en beter verteerbaar.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.