Pro Plan Large Adult Robust OPTIBALANCE

Home Forums Brokken Pro Plan Large Adult Robust OPTIBALANCE

Tags: 

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 4 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

gitta
    Bijdrager

Een kennis van mij wil deze brok proberen voor haar Bull Mastiff , wat vind je van de samenstelling en is het een goede brok ?

Analytische bestandsdelen
    Samenstelling
    Gedehydreerd gevolgelteproteïne, tarwe, mais, kip (14%), maisgriesmeel, sojameel, rijst (4%), tarwevezels, autolysaat, dierlijk vet, gedroogde bietenpulp, gluten, mineraalstoffen, visolie.
    Toevoegingen:
    Voedingsfysiologische toevoegingen:
    Vitamine A (20.000 IE/kg), Vitamine D3 (650 IE/kg), Vitamine E (550 IE/kg), Vitamine C (140 mg/kg), Ijzersulfaat Monohydraat (195 mg/kg), Calciumjodaat [watervrij] (2,5 mg/kg), Kopersulfaat Pentahydraat (39 mg/kg), Mangaansulfaat Monohydraat (92 mg/kg), Zinksulfaat Monohydraat (328 mg/kg), Natriumseleniet (0,22 mg/kg).
    Technologische toevoegingen:
    Antioxidanten.

Analytische bestandsdelen

ruw eiwit 26.0 %
    ruw vet 12.0 %
    ruwe vezel 2.5 %
    ruwe as 7.5 %

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Pro Plan Large Adult Robust optibalance vind ik niet optimaal gebalanceerd of robuust, wat de naam wel aangeeft te zijn.

Wat ik jammer vind aan deze brok zijn de volgende ingrediënten

Tarwe en maïs. Deze granen geven van alle granen het snelst problemen. Er zitten relatief vaak en veel aflatoxines in, giftige stofjes door schimmels
        Sojameel. Minderwaardig eiwit en kan de hormoonbalans in het lichaam verstoren
        Gluten. Een goedkope maar slechte eiwitbron voor honden.
        Goedkope mineraalverbindingen, deze zijn niet goed bruikbaar voor het lichaam
        Weinig vitamine D in relatie met vitamine A
        Niet duidelijk of er BHA of BHT inzit als antioxidant, dit word afgeraden omdat het kankerverwekkende stoffen zijn.

Nou ja het is wel duidelijk dat ik dit geen goede brok vind.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.