puppy diarree

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk puppy diarree

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 jaar, 10 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Hoi wij hebben eeen pup kruising labrador weimaraner.Is nu 14 weken.
    Kreeg voorheen pedigree pal Jr. Sinds vrijdag 1/4 nieuwe voer carocroc Jr toegevoegd aan pedigree.Nu dus diaree.Lees op jullie site dat ik Door moet zetten omdat hij de juiste bacteriën moet opbouwen in zijn darmen voor het nieuwe voer.Maar Hoe lang mag dat aanhouden want hij is echt aan de spuit poep.En dat terwijl ik maar 1/4 toevoeg aan het oude voer.
    Gr nadine

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Hoi Nadine,

Een paar dagen spuitpoep door 1/4 deel nieuw voer klinkt niet goed. Je zou de darmflora van de pup eerst kunnen ondersteunen met probiotica en dan met 1/8 deel nieuw voer beginnen. Het kan ook zijn dat Carocroc gewoon niet geschikt is voor je pup. Om dat te testen zou je een andere brok kunnen proberen, om te kijken of dat beter gaat.

Om de darmflora te ondersteunen, deze is nog in ‘opbouw’, zou je ook een of meerdere dagen per week rauwe vleesvoeding kunnen voeren. De overgang van brokken is dan waarschijnlijk ook makkelijker. Ook de overgang naar rauwe vleesvoeding zou ik heel voorzichtig doen, dus beginnen met een heel klein beetje en de hoeveelheid langzaam opvoeren, of te beginnen met het vlees licht te koken en het langzaam steeds rauwer te geven.

Ook blikvoer, yoghurt en gekookte groentes zijn goed om een brokkenmenu aan te vullen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.