Real Nature Wilderness

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Real Nature Wilderness

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 7 maanden, 1 week geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Hoi Meike,

Kun je me iets vertellen over de samenstelling van deze brok?

Real Nature Wilderness Adult Kip met Vis

Samenstelling
    Hühnerfleischmehl (23%), frisches Hühnerfleisch (16%), Kartoffelmehl (11%), Kartoffeln (getrocknet, 10%), Lachsmehl (8%), Hühnerfett (7%), frischer Lachs(6%), Hering (getrocknet, 5%), Hühnereiweiß (hydrolysiert, 4%), Lachsöl (3%), frische Hühnerleber (3%), Äpfel (getrocknet, 3%), Spinat (getrocknet, 0,5%), Mannan-Oligosaccharide (0,012%), schwarze Johannisbeeren (getrocknet, 0,01%), Blaubeeren (getrocknet, 0,01%), Fructo-Oligosaccharide (0,008%), Yucca schidigera (getrocknet, 0,00592%), Cranberries (getrocknet, 0,005%), Rosmarin (getrocknet, 0,0034%), Katzenminze (getrocknet, 0,00204%), Petersilie (getrocknet, 0,00136%), Flohsamen (getrocknet, 0,00102%), Brennnessel (getrocknet, 0,00085%), Kamille (getrocknet, 0,00085%), Algen (Ascophyllum nodosum, getrocknet, 0,00051%).

Analyse
    Protein 39%, Fettgehalt 19%, Rohasche 8%, Rohfaser 2,6%, Calcium 0,9%, Phosphor 0,72%.

Toevoegingen per kg
    itamin A 22000 IE, Vitamin D3 3900 IE, DL-Methionin 13mg, L-Lysin 9mg, Taurin 2200mg, Kupfer (Kupferchelat und Aminosäurenchelat n-Hydrate + Kupfer-(II)-sulfat, Pentahydrat) 12mg, Eisen (Eisen-(II)-sulfat, Monohydrat) 48mg, Jod (Kaliumjodid) 3,6mg, Mangan (Mangan-(II)-oxid) 56mg, Selen (organisches Selen, aus Saccharomyces cerevisiae CNCM I-3060, inaktivierte Selenhefe) 0,24mg, Zink (Zinkchelat und Aminosäurenchelat n-Hydrate) 140mg.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Prima brokken, mooi hoog gehalte vlees en vet, niet teveel koolhydraten en goede mineraalverbindingen. Er zit ook geen natriumseleniet in, wat in bijna alle brokken als seleniumsupplement zit.

arend
    Sleutelbeheerder

Beste, waar kan ik koudgeperste brokken van real nature bestellen? Ik kan het maar niet vinden. Alvast bedankt voor uw antwoord. 

Gr. Marie-Jeanne

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Volgens mij is dit nog niet in Nederland te bestellen, alleen in Duitsland verkrijgbaar.

arend
    Sleutelbeheerder

Het is ook in België verkrijgbaar bij Maxi Zoo

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik heb ook de andere varianten even goed bekeken. Ziet er allemaal prima uit, veel vlees, geen natriumseleniet en deels gecheleerde mineralen. 

Pure Country bevat het meeste vers toegevoegde vlees en vind ik een hele goede keuze. Aan het eiwitgehalte kun je ook zien dat er veel vlees inzit, er zitten geen andere eiwitbronnen in dan vlees.

Wild Valley bevat wat minder vers toegevoegd vlees (10%), maar bevat veel vleesmeel. Vleesmeel vind ik zelf een betere eiwitbron dan diermeel (zoals rundermeel, in plaats van rundvleesmeel). Het eiwitgehalte is iets lager (31%) en daarmee geschikt voor honden die een erg hoog eiwitgehalte niet goed verdragen. Deze brok bevat geen kip, wat fijn is voor honden die hier allergisch voor zijn.

Black Earth bevat voornamelijk diermeel, dat vind ik jammer. Dit is wel de enige brok die geen aardappel bevat, maar erwten en bataat. Dit geeft een minder sterke suikerspiegelschommeling. Ook hier zit 31% eiwit in. Het bevat wel kip, dus niet geschikt voor honden die hier allergisch voor zijn.

Wide Savannah bevat 10% vers toegevoegd vlees en de rest is diermeel. Het heeft een hoog eiwitgehalte (38%) en bevat veel vlees. 

Fresh water is een vis-brok met 20% verse toegevoegde vis, dat is een prima hoeveelheid. Daarnaast ook gedroogde vismeel, wat bijelkaar voor een mooi en niet te hoog eiwitgehalte zorgt (31%).

Pure Country Junior is een prima brok voor pups. Het bevat veel vers toegevoegd vlees en daarnaast vleesmeel (geen diermeel). Het calciumgehalte lijkt wat hoog met 1,6%, maar is niet te hoog doordat het een calorierijke brok is en je hier niet veel van hoeft te geven. 

arend
    Sleutelbeheerder

Ooooh wist niet dat real nature zo goed beschreven stond, kan ik hier in België in zomart verkrijgen zou je deze ook zeker aanraden aan mijn roedel van 7 ? Prijs/kwaliteit mss beter voor onze portemonnee ;-) 

wat is verschil met Acana ? 

Ooooh Meike, sorry zoveel vragen dat ik heb maar ja wil alleen beste voor men beestjes 

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Real Nature en Acana verschillen op de volgende punten:

• De voedingsstoffen in Acana zijn bijna allemaal uit de ingrediënten, er hoeven bijna geen supplementen aan toegevoegd te worden.  In Real Nature Wilderness zitten ook sulfaten en oxides toegevoegd.
    • In Acana zit meer vers toegevoegd vlees
    • Acana bevat in totaal iets minder vlees, Real Nature Wilderness is qua vleesgehalte op hetzelfde niveau als Orijen (alleen in Orijen weer veel meer vers toegevoegd vlees)
    • Acana bevat alleen vlees van dieren die buiten konden komen. Real Nature Wilderness bevat volgens mij "gewoon vlees", dus uit de bio-industrie.
    • In Real Nature Wilderness zit mogelijk vrije glutamaat als smaakstof (gehydrolyseerde kip), maar dat zou ik moeten navragen.

Is ook deze brok geschikt voor jouw roedel van zeven? Ja! Zeker het proberen waard. Ze hebben meerdere varianten waar je uit kunt kiezen. Ook voor pups.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Misschien kun je dit artikel eens goed doorlezen: http://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-6-stappen. Dat maakt het misschien iets makkelijker voor je om een brok te beoordelen :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.