Renske hondenbrokken en Nutro hondenbrokken

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Renske hondenbrokken en Nutro hondenbrokken

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  arend 5 jaren geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Even vraagje heeft er iemand ook ervaring met Renske brokken of Nutro brokken?
    Heb een grote hond en hoorde dat Acana veel granen bevat moet de pup variant daar nog van hebben.
    Orijen teveel eiwit.
    Misschien kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven of Renske een goeie brok is?
    of Nutro?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik heb tot nu toe positieve ervaringen gehoord over Renske brokken en Nutro brokken. Qua samenstelling vind ik dan de Renske Masterclass het beste. Acana bevat zeker niet veel granen, minder dan in Renske en in Nutro. Orijen bevat veel eiwit, het verschilt per hond of die er goed op reageert of niet.Nutro vind ik van de minste kwaliteit qua ingredienten, er zit een slechte eiwitbron bij (maisgluten) er zit tarwe in en erg weinig omega 3 vetzuren.

Je hebt een pup van een groot ras begrijp ik. Belangrijkste is dat het calciumgehalte en de calciumfosforbalans goed is. Eiwit heeft geen invloed op te snel groeien, dat werd vroeger gedacht maar dit is achterhaald.

Een goed artikel over hondenvoeding voor pups van grote rassen: http://healthypets.mercola.com/sites/healthypets/archive/2012/04/09/slow-growth-diets-for-giant-breed-puppy.aspx

arend
    Sleutelbeheerder

Voer nu sinds 4 weken de renske mop adult. Onze honden doen het er prima op. Heel weinig ontlasting en het wordt met smaak gegeten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.