Specific CXD xl bij (lichte) groeipijn?

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Specific CXD xl bij (lichte) groeipijn?

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 maand geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Blaak
    Bijdrager

Hoi Meike, allereerst complimenten met jouw website, heel bijzonder hoeveel moeite je steekt in het geven van informatie en het helpen van hondenbezitters bij het maken van een keuze. Ik heb een Duitse Dog pup (nu 8 maanden) die is opgegroeid op RC Giant Puppy brok. Ze heeft het daar altijd goed op gedaan maar heeft nu sinds een week of 4 lichte klachten, ze loopt wat onregelmatig. De DA (orthopeed) vermoedt na onderzoek (ook foto’s) groeipijn. Ze zou over naar DLG Original (waar onze andere doggen ook op staan) maar de DA meent dat deze brok nog teveel calcium bevat en adviseert Specific CXD XL als “tussenvoer” voor de komende maanden. Ik twijfel, omdat ik op het forum terugvindt dat DLG original qua calcium en calcium-fosfor verhouding juist goed zou moeten zijn voor jonge doggen. Over Specific CXD XL kan ik weinig informatie vinden. Ik ben daarom benieuwd naar jouw mening over die brokken, zowel in het algemeen als voor wat betreft calcium (en calcium/fosfor) in het bijzonder.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik kan ook geen samenstelling vinden van Specific CXD XL, dus ik kan daar niks over zeggen.

De samenstelling van Dog Lovers Gold Original vind ik ook niet ideaal voor pups van grote rassen, zeker als er al groeipijn is. Dog Lovers Gold High Protein (https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/dog-lovers-gold-passion-high-protein/)
    vind ik wel goed geschikt.

Aangezien Royal Canin Giant Puppy niet teveel calcium bevat en niet te weinig fosfor in relatie tot calcium, lijkt me een overschot aan calcium niet het probleem. Tenzij je erg veel voert, meer dan aanbevolen. Misschien dat de hoeveelheid vitamine A en D er een rol in speelt, ik vind dat er vrij veel vitamine A inzit in relatie tot vitamine D. En ditzelfde geldt ook voor Dog Lovers Gold High Protein. Of dat tot groeipijn kan leiden weet ik niet.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.