Tante yo

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Tante yo

Tags: 

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 maanden, 1 week geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Myra
    Bijdrager

Hoi Meike,
    Dank voor je geweldig informatieve site! Na het lezen wilde ik voor mijn pup acana wild prairie gaan bestellen. Omdat het echter helemaal uit canada komt verder gezocht. Ik stuitte op het voer van Tante yo. Is de calciumwaarde van die pupbrok goed genoeg? En wat vind je verder van de samenstelling van de brok?
    Heel veel dank alvast! Groetjes, Myra

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Dag Myra, ik ben erg benieuwd wat je zo aanspreekt aan deze voeding. Waarom lijkt dit je een mogelijk geschikte brok?

Ik heb de samenstelling van de puppybrok erbij gepakt om er wat over te kunnen zeggen.

Tante Yo Top Fit Junior
    Granen, Van landdieren afgeleide producten en bijproducten, Van Granen afgeleide producten en bijproducten, Oliehoudende zaden en oliehoudende vruchten, Van zaden van peulvruchten afgeleide producten en bijproducten, Mineralen, Producten en bijproducten van de suikerbiet verwerkende industrie, Melkproducten en bijproducten, Vis, andere zeedieren en daarvan afgeleide producten en bijproducten.
    Ruw eiwit 28%
    Ruw vet 15%
    Koolhydraten 42,6% (berekend)
    Ruw as 4,8%
    Calcium 1%
    Fosfor 0,6%

Snap jij de samenstelling? Ik vind ‘m erg vaag. Het is onduidelijk welke dieren er in zitten, en welke onderdelen van deze dieren. Hetzelfde geldt voot de granen. En de bijproducten van granen, peulvruchten en zaden, volgens mij kunnen dat geen voedzame ingrediënten zijn. Misschien de vezels van de plant, opzich niet heel slecht, maar de darmflora heeft daar weinig aan. Met deze samenstelling kan ik verder weinig. Het calciumgehalte is wel geschikt voor pups.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Dag Myra, ik ben erg benieuwd wat je zo aanspreekt aan deze voeding. Waarom lijkt dit je een mogelijk geschikte brok?

Ik heb de samenstelling van de puppybrok erbij gepakt om er wat over te kunnen zeggen.

Tante Yo Top Fit Junior
    Granen, Van landdieren afgeleide producten en bijproducten, Van Granen afgeleide producten en bijproducten, Oliehoudende zaden en oliehoudende vruchten, Van zaden van peulvruchten afgeleide producten en bijproducten, Mineralen, Producten en bijproducten van de suikerbiet verwerkende industrie, Melkproducten en bijproducten, Vis, andere zeedieren en daarvan afgeleide producten en bijproducten.
    Ruw eiwit 28%
    Ruw vet 15%
    Koolhydraten 42,6% (berekend)
    Ruw as 4,8%
    Calcium 1%
    Fosfor 0,6%

Snap jij de samenstelling? Ik vind ‘m erg vaag. Het is onduidelijk welke dieren er in zitten, en welke onderdelen van deze dieren. Hetzelfde geldt voot de granen. En de bijproducten van granen, peulvruchten en zaden, volgens mij kunnen dat geen voedzame ingrediënten zijn. Misschien de vezels van de plant, opzich niet heel slecht, maar de darmflora heeft daar weinig aan. Met deze samenstelling kan ik verder weinig. Het calciumgehalte is wel geschikt voor pups.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.