Techni Cal hondenbrokken

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Techni Cal hondenbrokken

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  arend 3 jaren, 7 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Hoi allemaal,

Heeft iemand hier ervaring met het brokkenmerk Techni Cal?
    Of kent iemand het.
    Bedankt vast, Groetjes Amber

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Techni-Cal Adult is een complete voeding voor de volwassen hond, tussen 1 en 7 jaar, met een gewicht tussen de 15 en 35 kilogram. Het zorgt er voor dat de hond vitaal blijft en heeft een hoge verteerbaarheidfactor. 

Ingrediënten: kippenmeel, gemalen maïs, gemalen rijst, gemalen tarwe, kippenvet, bietenpulp, een gedroogd heel ei, lijnzaad, natuurlijke smaakstoffen, zout, calciumcarbonaat, dicalciumfosfaat, chloorkalium, 16 vitamines en 9 mineralen, extract van Yucca schidigera. Natuurlijk geconserveerd met rozemarijn en vitamine E en C.

Analyse: eiwit 27%, Ruw vet 17%, Ruwe celstof 2.5%, Ruwe as 6.2%, Vocht 8.0%, Calcium 1.2%, Fosfor 0.7%. Vitamine A 18,000 IE/kg, Vitamine D3 1,300 IE/kg, Vitamine E 195 mg/kg, Koper (als Koper Sulfaat & Koper Proteinaat) 14 mg/kg.

Bron: http://www.techni-cal.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=60

Mijn beoordeling:

– mooi vleespercentage, ik schat 23% dierlijk eiwit (dan kun je het vergelijken met de andere brokken in de brokkenvergelijker)

– er zit 39,3% koolhydraten in, wat ongeveer gelijkstaat aan 45% graan. Dit is niet heel veel voor een gemiddelde hondenbrok.

– jammer dat er tarwe inzit, dit is een vaakvoorkomende veroorzaker van voedselallergie, het eiwit van tarwe is lastig verteerbaar

– het bevat gecheleerde mineralen, een pluspunt, die worden beter opgenomen dan niet-gecheleerde mineralen

– het ingredient 'natuurlijke smaakstoffen' is wat dubieus, het zou MSG kunnen zijn, wat ongezond is

– het bevat dierlijk vet, wat beter is dan plantaardig vet, pluspuntje dus

arend
    Sleutelbeheerder

Een absolute superbrok! Ik heb er veel probleempjes en klachtjes mee weten te verhelpen. Dat er tarwe inzit is geen bezwaar. Niet elke hond is er gevoelig voor. Mocht het zijn dat de hond hier last van heeft/krijgt, dan heeft Techni-Cal Solutions daar een oplossing voor. Ik lever het met flinke kortingen.

arend
    Sleutelbeheerder

Dick, waar moet ik zijn voor de flinke kortingen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.