Total Bite Puppy Large Breed

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Total Bite Puppy Large Breed

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  moccades 4 maanden, 3 weken geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

Anita01
    Bijdrager

Hallo allemaal,

Wij krijgen volgende maand onze Tosa pup, nu ben ik me aan het oriënteren op een goede brok.
    Ik had de keuze voor de Acana puppy large breed gemaakt, echter is deze alleen online te krijgen.
    Onze dierenwinkel adviseerde i.p.v. Acana de Total Bite brok. Ik kan hierover helemaal geen recensies vinden.
    Dit is de samenstelling: Granen (14% rijst), vlees en dierlijke bijproducten (14% gevogelte), plantaardige bijproducten (2% johannesbrood, 2% Cellulose), plantaardige eiwitextracten, oliën en vetten, mineralen, gist, ei en eiproducten, schaal en weekdieren (bron van glucosamine), vis en vis bijproducten (bron van chondroitine).
    Dit zijn de bestanddelen: Vocht 8,0%, Eiwit 28,0%, Ruwe oliën en vetten 16,0%, Ruwe as 5,0%, Ruwe celstof 4,0%, Calcium 0,80%, Fosfor 0,65%.
    Graag hoor ik jullie bevindingen hierover.
    Alvast hartelijk dank!
    Groetjes,
    Anita.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Total Bite is bij verre niet zo goed als Acana. Had je deze pagina al gevonden? https://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-in-6-stappen/. Met die zes stappen kun je zelf de brokken vergelijken.

Waarom vind ik Total Bite minder goed?
    – het is niet duidelijk welke granen erin zitten, behalve dat 14% rijst is. Ik vermoed dat er tarwe bij zit.
    – het is niet duidelijk welke diersoorten erin zitten, behalve 14% gevogelte. Het kan zijn dat dit het enige vlees is, en dat betekent dat er erg weinig vlees inzit
    – cellulose is een goedkope vezelbron, waar de darmflora niets aan heeft
    – plantaardige eiwitextracten kunnen toegevoegd zijn als extra eiwitbron (is minderwaardig aan en goedkoper dan vlees)
    – het is onduidelijk welke oliën en vetten erin zitten
    – Het is onduidelijk welke mineraalverbindingen er zijn gebruikt, ik denk goedkope
    – Het is onduidelijk of er vers toegevoegd vlees inzit of alleen vleesmel, en welke onderdelen van de kip zijn gebruikt
    – meestal zitten er in de ingrediënten synthetische conserveringsmiddelen om het te kunnen bewaren tot het in de brok wordt verwerkt, bij Acana is dit niet zo

Qua calciumgehalte is Total Bite wel beter geschikt dan Acana Large Breed, want het calciumgehaltes van Acana Large is aan de hoge kant. De Classics zijn dan beter geschikt.

moccades
    Bijdrager

hallo ik heb mijn koningspoedel van puppy af total bite gevoerd – eerst puppy voer en daarna de volwassen variant van large breed. Helaas heeft hij een voedselallergie ontwikkeld. nu ben ik zoekend wat voor voer voor hem wel geschikt is. ik ben bij acana wild coast uitgekomen. heeft hier iemand ervaring mee?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.