Vervanging voor RC Gastro Intestinal junior

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Vervanging voor RC Gastro Intestinal junior

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 2 weken, 2 dagen geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Max2018
    Bijdrager

Hebben jullie advies? Zijn er andere brokken met gelijkwaardige voedingswaarden en lichtverteerbaar? Hij is verder geen moeilijke eter.

Achtergrond info:
    Mijn 4 maanden jonge pup (Australian Shepherd) gaat niet zo goed (diarree, slechte conditie). Mogelijk een auto-imuunziekte of infectieziekte, dit is allemaal in onderzoek. De ‘standaard’ dingen zijn allemaal uitgesloten. Sinds hij 10 weken is, zit hij op Gastro Intestinal van RC, op advies van de DA. Echter, na zijn recente opname, wil hij deze niet meer. Ik vermoed dat hij ze koppelt aan de opname gezien ze in de kliniek ook RC geven.

Groet,
    Patricia

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Dag Patricia

Wat ontzettend sneu dat je pup zo ziek is, op zo’n jonge leeftijd al! Hopelijk wordt de oorzaak nog achterhaald.

Reageerde je pup wel goed op Royal Canin Gastro Intestinal Junior?

Qua brokken vind ik Virbac HPM Veterinary een goede brok, alleen of deze goed bevalt voor je pup is alleen te ontdekken door het te proberen. Ik vind zelf de samenstelling beter dan Royal Canin Gastro Intestinal Junior, ook voor pups. Maar dat betekent niet dat elke hond er ook beter op reageert. Je kunt deze brok bijvoorbeeld bestellen bij Medpets, daar heet de brok Veterinary HPM Dietetic Dog – Gastro Digestive Support.

Sterkte en Succes!

Max2018
    Bijdrager

Beste Meike,

Bedankt voor je reactie. Ik ga me eens verdiepen in de HPM. Ik denk dat de voeding ondersteunend moet zijn aan zijn darmklachten/ gezondheid (nog steeds zonder oorzaak). De Farm Food brokken vind ik niet prettig (te donkere en stinkende ontlasting en sterke huidgeur), maar een andere brok wil ik zeker proberen. Hij eet nu de RC weer, dus ik ga de zak leegmaken. Ook zag ik de Acana brokken. Het is een studie op zich, goed hondenvoer. Hij groeit als kool en lijkt continu uitgehongerd (dit is nieuw).

Max2018
    Bijdrager

Ik wil de Gastro van RC vergelijken met de Veterinary HPM Dietetic Dog – Gastro Digestive Support en de Veterinary HPM – Large & Medium – Baby Dog. Heb de voedingswaarden nog niet gevonden.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Op deze website kun je alle gegevens vinden over de voedingen van Virbac HPM:
    https://www.virbac.nl/Veterinary-HPM/Hond/Dieetvoeding

Zie ook het productboek voor meer details:
    https://www.i-flipbook.nl/nl_nl/flipbook/1622-productboek-hpm-dieetvoeding.html#28

En

https://www.i-flipbook.nl/nl_nl/flipbook/1252-productboek-hpm.html#30

De samenstellingen van HPM veterinary zijn wel echt anders dan Royal Canin.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.