Virbac Neutered Small & Toy

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Virbac Neutered Small & Toy

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  dani311e 3 weken, 4 dagen geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

dani311e
    Bijdrager

Hai,
    Ik voer momenteel virbac adult small & toy. Omdat ze vorige week is gesteriliseerd, is ons adviseert om op andere brok te gaan of minder te gaan voeren. Ons hondje is erg kieskeurig en ik ben blij dat ik eindelijk iets heb gevonden wat ze lekker vind. Nu is er ook een neutered versie van die brok, speciaal voor gesteriliseerde teefjes. Is dit een goede brok?

https://www.i-flipbook.nl/nl_nl/flipbook/1252-productboek-hpm.html#22
    Gr Danielle

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Dag Danielle,

Beide brokken zien er opzich prima uit. Virbac Neutered Small & Toy bevat wat minder vet dan Virbac Adult Small & Toy, wat handig kan zijn als je hondje makkelijk overgewicht ontwikkeld, maar vaak is het niet nodig. Je kunt iets minder gaan voeren, en als ze toch in gewicht aankomt, Virbac Neutered Small & Toy proberen. Wat ik zelf altijd een gezondere optie vind, is om de brokken af te wisselen of aan te vullen (dan wel minder brokken voeren), met natvoer of rauwe vleesvoeding van goede kwaliteit. Dit vult goed, omdat het natuurlijke vochtgehalte er nog in zit, het wordt vaak heel lekker gevonden en het is goed voor de darmflora om soorten voeding af te wisselen. Bovendien vind ik de samenstelling van een goed merk beter dan de samenstelling van een brok, en ontstaan er volgens mij meer schadelijke stoffen bij het fabriceren van een brok.

dani311e
    Bijdrager

Beste Meike,
    Hartelijk dank voor het antwoord! Ik ben voor de Neutered versie gegaan en gelukkig vind ze die brok ook lekker. Voor de sterilisatie at ons hondje ong. 60 gram per dag terwijl ze rond de 100 gram mocht. Wat ze liet staan pakte ik altijd weer weg en ik denk dat ze genoeg aan die 60 gram had, want ze had ook altijd energie genoeg. Alleen nu wil ze dus meer eten en heeft meer honger. De dierenarts zei dat ik een derde minder moet gaan geven dan ze voorheen kreeg. Maar ik kan haar toch niet minder gaan geven dan 60 gram? Ik voer haar nu 100 gram van de Neutered versie, maar ik hoop niet dat ze hierdoor gaat aankomen. Volgens de verpakking en haar gewicht mag ze namelijk wel 100 gram per dag. Ze eet nu ook echt alles op en zelfs ‘s avonds loopt ze steeds naar haar lege voerbak….

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.