Voedsel allergie

Home Forums Brokken Overige Voedsel allergie

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 7 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Hoi,
    Ik heb een vraag over voedsel allergie en wat we, Sam Engelse Bulldog 2 jaar oud, nu moeten geven.

We hebben Sam nu 7 maanden. De dierenarts vermoed een voedsel allergie. Zijn pootjes zijn rood en ontstoken aan de binnenkant.
    Hij heeft ongeveer 4 maanden langs een combi gehad van Royal Canin Bulldog en blikvoer. Het blikvoer is in 5 varianten te koop. Hert met aardappel, Kip met rijst, Lam met aardappel, Lam met rijst en Lam puur. Dit is zonder toevoegingen en puur vlees. (http://www.select-gold.de/) (We wonen in Duitsland) We hebben de verschillende soorten afgewisseld.
    Nadat we te horen hebben gekregen dat er een allergie zou zijn zijn we gestopt met het voer van Royal Canin en hebben alleen nog maar blik voer gegeven. Ongeveer een week of 4. Echter geen verbetering. We zijn toen overgestapt op Orijen Adult. Hij heeft dit nu 5 weken. Echter is er nog steeds geen verbetering. We wassen zijn pootjes ook met een speciale shampoo.
    We hebben geen idee waarvoor hij allergies zou zijn. In het voer van Orijen zit gevleugelde en vis. Dit heefthij volgens mij niet eerder gehad en zou derhalve daarvoor niet allergies moeten zijn. Wat wel steeds terug komt is aardappel. Dit zit in het blikvoer en in het voer van Orijen.
    Zouden we een brok moeten nemen zonder aardappel. Zou hij daarvoor allergies kunnen zijn?

Ik hoop dat je mij kan helpen. Alvast bedankt.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Wat vervelend. Waarom denkt de dierenarts aan een voedselallergie en niet aan een omgevingsallergie?
    Je zou heel goed een eliminatiedieet kunnen proberen. Het makkelijkste en meest effectieve is vaak een eliminatiedieet van rauwe vleesvoeding (kvv). Met goed blikvoer kan het natuurlijk ook en met brokken ook. Kies dan een voer waar geen eiwotbron inzit die Sam al gevoerd kreeg. Zit er in royal canin geen kip? Aardappel zou het ook kunnen zijn, alhoewel het weinig voorkomt dat hier een allergie voor ontstaat.

Op het gebied van blikvoer ben ik niet zo bekend, dus daarover kan ik geen suggesties doen. Wat betreft brokken, kijk eens naar Acana Duck & Bartlett pear (eiwit uit Haver en eend)
    Wolfsblut heeft ook veel verschillende varianten, maar ik ben bang dat ze allemaal rijst of aardappel bevatten.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Artikel over het eliminatiedieet bij (vermoedens van) voedsel-allergie: http://voerwijzer.com/eliminatiedieet-bij-voedselallergie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.