Vraag over botten en vlees

Home Forums Brokken Overige Vraag over botten en vlees

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 1 maand geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Hallo,
    Graag wil ik mijn complimenten maken voor deze website! Mijn pup is gister 4 maanden geworden en heeft tot vorige week het voer van de fokker gehad omdat ik me geen. Wijs werd van alle verschillende informatie op het internet.
    Ik heb nu voor een goede brok gekozen voor door de week en in het weekend kvv. Zelf ben ik helemaal om, maar ik ben denk ik nog TE gevoellig voor sociale druk om volledig op BARF over te gaan. Mijn ouders verklaren me al voor gek e mijn vriend (die voor inkomsten zorgt, dus een groot deel vd hond betaald) ziet het nog niet zitten. De hond is een gezamelijke keuze, dus hebben we voor deze constructie gekozen.

Ik had de volgende vragen:
    1 op de website staat dat kippenbotten rauw gegeven mogen worden, geldt dit ook voor kippenpootjes waar er altijd bij kinderen op het ‘gemene botjes’ gelet wordt?
    2 kunnen naast stukjes haring ook de staarten gegeven worden?

Alvast bedankt voor het antwoord en de duidelijke website!
    Mvg
    Winnie

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Bedankt voor je complimenten. Ik kan me de situatie voorstellen, het zal ook een kwestie van wennen zijn. Bij veel mensen gaat het zo, bij ons ook, van af en toe kvv naar volledig kvv met losse barfproducten naar volledig zelf samenstellen. Antwoorden op je vragen:

1. Ik weet niets van 'gemene' botjes in kippenpoten (heb ze nooit gegeten). Maar ja, ook kippenpoten mogen gegeten worden. Ze zijn wel wat harder dan vleugels of karkas. Als je ook brok voert, zou ik de rauwe vleesbotten voeren op de kvv-dagen, omdat voor de vertering een zuurder maagzuur nodig is dan voor brokken, en bij het eten van brokken wordt het maagzuur minder zuur. Let in ieder geval goed op de ontlasting, of het bot volledig verteerd is en er dus geen harde stukjes bot inzitten.

2. Ja de staart kan ook gevoerd worden, als het maar rauw is. Wederom hetzelfde advies, op de kvv-dagen voeren.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.