Vraag over brokken voor te dunne hond

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Vraag over brokken voor te dunne hond

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  arend 5 jaren, 4 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Mijn kruising hond (formaat dalmatier) kreeg voorheen vers, helaas door te weinig ruimte in de vriezer moest ik alsnog terug naar brokken,
    nu krijgt hij momenteel de brokken van farmfood
    We geven hem al meer dan dat er op de verpakking staat omdat hij te mager blijft. Maar probleem is dat hij zijn bak niet leeg eet.
    Hij laat soms hele dag zijn brokken staan. (geef in de ochtend en in de avond eten)
    We lopen erg veel op een dag en ik vrees dat hij meer verbruikt dan wat ik er in kan stoppen.
    Wie heeft er een goed advies voor een te slanke (ongecastreerde) hond van 1 jaar oud die ik op gewicht wil houden?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Als ik je verhaal lees, zou ik voor een brok kiezen die

1. wel lekker gevonden wordt

2. genoeg vet bevat

Farmfood bevat 14% vet, hier zie je een lijst met brokken die minimaal 18% vet bevatten. Ervaringen met Profine High Energy en Porta 21 Grainfree heb ik nog niet gehoord, maar de andere brokken worden over het algemeen graag gegeten. Ik weet niet hoe je hond reageert op een brok met veel vlees, want deze brokken bevatten wel bijna allemaal veel vlees, het minste vlees zit in Dog Lovers Gold. 

Een ander idee is om kvv te mengen door de Farmfoodbrokken, als je tenminste wel een beetje vriesruimte hebt.

arend
    Sleutelbeheerder

Bedankt voor reactie,

Ik ben vrijdag met de doorgelinkte lijst naar de Dierenwinkel gegaan…
    Echter waren geen van deze brokken te bestellen…

Dus voor nood even zak Cavom brokken mee genomen.

Ik ga nu via internet 1 van deze merken bestellen

Vriendelijk bedankt voor de snelle reactie

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ja, via internet is er altijd wel een mogelijkheid tot bestellen. Voor zover ik weet is dit de goedkoopste webwinkel voor Nederland en Belgie, met goede merken (die ook in het lijstje staan): http://www.food4pets.be/category/17873-HOND

arend
    Sleutelbeheerder

Het wordt afgeraden om brokken met vlees te mengen. Zelf geef ik 3 of 4 dagen vlees per week. En sinds kort geef ik brokken van het merk Wolfsblut. Dit heb ik besteld bij food4pets. Snelle levering. De brokken van Cavom en Farmfood bevatten veel granen. Food4pets verkoopt de betere kwaliteit brok.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.