Wat is goed voer voor mijn hond?

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Wat is goed voer voor mijn hond?

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 maand geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Hoi allemaal,

via mijn buurvrouw ben ik geattendeerd op deze website. Ik heb een hond die met een jaar oud uit Griekenland is gekomen en nu al drie jaar bij ons woont. Wij voeren haar hondenbrokken van de Lidl en ik begin nu te twijfelen of dat wel voedzame brokken zijn voor onze hond. Ik dacht altijd dat die dure brokken van de dierenzaak onzin waren en je puur betaalde voor het merk. Nu lees ik over hoe belangrijk eiwit is voor de hond en dat er niet te veel koohydraten in het voer moeten zitten en etc. Over het merk Gourmet van de Lidl kan ik echter niks vinden op deze website en van wat er op de zak staat wordt ik ook niet veel wijzer. Nu zag ik maar drie merken kVV voer, maar heeeel veel merken brokvoer. En eigenlijk komt het er op neer dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil echt het beste voor mijn hond en zou heel graag wat advies hierover willen. Zelf zouden brokken mijn voorkeur hebben, omdat het makkelijker te kopen en te geven is aan de hond, maar ik sta ook zeker open voor kvv voer. Onze hond is nu vier jaar oud en weegt 20 kilo. Ze lijkt een beetje op een mini herder met flaporen. Ze heeft geen gezondheidsklachten, maar ze heeft wel vaak dunne poep.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Hoi Jenneke,

Ik raad je aan om hier te beginnen: https://www.voerwijzer.com/start-hier/

Met doorklikken kun je meer lezen over rauw voeren en over het selecteren van goede brokken. Sommige brokken zijn inderdaad lastig te beoordelen doordat ze vrij weinig informatie geven.

Dunne poep is een teken dat de voeding waarschijnlijk niet ideaal is voor je hond en het kan sowieso geen kwaad om eens te kijken wat beter geschikte voeding voor haar is.

Begin bijvoorbeeld eens met Smuldier, een rauwe vleesvoeding dat in het vriesvak bij de Albert Heijn en meer supermarkten te vinden is. Je hond mag een pakje (400 gram) per dag. Kies wel een pakje waar het woord Compleet op staat.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.