Wat kan ik mijn Zwitserse herder van 5,5 maand het beste geven?

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Wat kan ik mijn Zwitserse herder van 5,5 maand het beste geven?

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Ilona 2 weken, 2 dagen geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Ilona
    Bijdrager

Beste Meike,

Allereerst wil ik je even complimenten geven voor je fijne website, ik ben er zo veel wijzer al van geworden! Super interessant allemaal.
    Ik heb al enkele uren/dagen gestoken in het uitpluizen van wat de beste brok is voor mijn Zwitserse herder pup van 5,5 maand met gevoelige maag, en heb alvast een heeeeele hoop kunnen scrappen, maar kom er helaas toch nog niet helemaal uit.

Op dit moment krijgt mijn hondje Yami Dog Excellent Puppy Maxi. Dat werd me aangeraden in de winkel, een graanvrije brok voor mijn grote puppy met een hoog vleesgehalte en eitwit gehalte. Nu ben ik erachter dat dat vleesgehalte eigenlijk helemaal niet zo hoog is (ja, misschien in vergelijking met goedkope brokken) en ik denk dat mijn hond onnodig veel poept en stinkscheten laat. Ik had netjes de aanbevolen hoeveelheid aangehouden die op de verpakking staat maar mijn hondentrainer zei dat hij wel 20% meer mocht, te voelen aan zijn botten. Daarnaast adviseerde hij mij Jarco, van dezelfde fabrikant maar naar zegge meer eiwitten. Toen begon mijn zoektocht en vond ik jouw website wat me heel veel nieuwe en interessante inzichten gaf.

Inmiddels ben ik zover dat ik overweeg Acana aan te schaffen, maar vind dit best duur. Om die reden heb ik mijn grens getrokken bij dat Orijen me echt te duur was. Ik wil echter wel graag mijn pup een goede start wensen en daar wat extra’s voor uitgeven, om straks als hij volgroeid is wat goedkoper te gaan. Alleen vraag ik me af of, als ik dan toch zoveel zou uitgeven, zo’n brok dan nog wel opweegt tegen kvv. Ik heb ook gekeken naar Biofood, naar mijn idee een goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik vraag me dus af hoe ver ik moet gaan met de perfecte brok te kopen met een portemonee die zich niet alles kan veroorloven. De Acana brok is toch wel een rip uit mijn lijf en ik vraag me af of dat het echt waard is voor niet eens vers vlees.

Kun je mij hierover adviseren?

Alvast heel erg bedankt.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Is het niet een goed idee om 50% Acana en 50% Smuldier of een andere goedkope kvv (die geschikt is voor pups) te voeren? Ik denk dat Smuldier goedkoper is dan Acana, en gezonder dan brokken.

Ik denk dat je zelf moet afwegen hoeveel je wilt betalen voor voeding, en dat hangt ook sterk af van “hoe je hond het doet” op verschillende voedingen. Maar ik denk dat deels rauw voeren een goede investering in de gezondheid is.

Ilona
    Bijdrager

Bedankt voor de snelle reactie!

Als kvv beter én goedkoper is (in geval van Smuldier), waarom zou ik dan niet voor alleen kvv gaan? Is dat puur gemak van een brok, of is het wel beter om een hond die afwisseling te geven?
    En als Smuldier al sowieso beter is dan een brok, plus mijn hondje doet het in principe wel prima op de Yami brok, zou het dan ook een prima keuze zijn om voor een combi Smuldier-biofood te gaan of misschien zelfs jarco ipv acana? Hoe weegt dat tegen elkaar op?

Ilona
    Bijdrager

Nog een vraagje, ik bereken dat mijn hond van 18 kilo 720 gr kvv nodig heeft, terwijl ik maar 450 gr brokken hoef te geven. Waarom is dit verschil zo groot?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.