Welk merk brok zonder granen met een laag vetgehalte

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Welk merk brok zonder granen met een laag vetgehalte

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  arend 5 jaren, 3 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

Ik zit met een probleem,mijn hond is niet helemaal in orde en uit onderzoek ik gebleken dat hij een lichte ontsteking heeft aan zijn pancreas.
    Mij is aanbovelen om hem een dieetvoer te geven tot alles weer goed is.

Nu zou ik graag willen weten welk merk granenvrijbrok geschikt is voor hem als hij weer op ‘normaal’ voer over mag.

Het voer moet voldoende eiwitten en koolhydraten bezitten en een laag vetgehalte,maar ik zie door de bomen het bos niet meer mat al die merken.

Weet iemand hier wat ik het beste kan nemen?

Alvast bedankt.

arend
    Sleutelbeheerder

Cold River, Wide Plain, Wild Duck, Dark Forest van het merk Wolfsblut. Deze hebben een lager vetgehalte dan de rest van de brokken op deze site. En zijn granenvrij. Ik weet niet of Meike het hier mee eens is?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ja, ik kom op dezelfde brokken uit als Diana. Ik weet alleen niet hoe laag het vetgehalte mag zijn. Ik heb in het filter ingevoerd: maximaal 12% vet en geen granen als zetmeelbron, dan kom je uit op deze selectie

Vaak heeft het ook zin om te kijken of rauwe vleesvoeding beter is. Ik weet niet zoveel van pancreasontsteking, maar ik weet dat de pancreas enzymen uitscheidt en dat brokvoeding meer enzymen nodig heeft dan rauwe vleesvoeding bij de vertering, dus het zou goed kunnen zijn dat rauwe vleesvoeding beter is in dit geval. In ieder geval totdat de hond weer gezond is. Op http://www.barfplaats.nl/forum kun je hier vast meer informatie over vinden.

arend
    Sleutelbeheerder

Sorry voor de late reactie,was helemaal vergeten dat ik hier mijn vraag had gesteld.

Fish4Dogs gaat het niet worden want die gaat vervangen worden door een voer waar granen in zitten[heb ik net gehoord]

Vlees gaat het niet worden want dit heeft hij gehad,maar moet het niet meer.
    Dan zou het Wolfsblut worden die gelukkig nu in NL te koop is.

Bedankt voor jullie antwoorden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.