welk voer, even te veel informatie op me af

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? welk voer, even te veel informatie op me af

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 2 jaren, 11 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

chantal
    Lid

Hoi

Ik heb een chihuahua van 6 jaar en ze weegt momenteel 2700 gram. Ze heeft vanaf haar geboorte al snel last van nachtelijke misselijkheid. ze wil dan vaak gras eten. ze eet hills prescription diet d/d brokken. de laatste tijd drinkt ze snachts ook wat meer en is wat onrustig. Nou zijn we er laatst achter gekomen dat we waarschijnlijk te weinig brokjes gaven. ze kreeg bij ons 2 x per dag een stuk of 20 brokjes. en tussendoor wel eens een koekje en op vrijdag gaf ik haar een half plakje rodi.

Volgens de verpakking zou ze per dag 50-70 gram brokken moeten hebben. dat is veel meer dan wij eerst gaven, daarnaast is er het probleem dat ze redelijk aan de zware kant is voor een chihuahua.

Nu zijn we wat meer gaan geven maar ze drinkt meer en haar ontlasting is wel meer maar wat “dunner”. en ze is snachts zo onrustig. Ik vraag me dan ook af of we wel goed doen.

Wat raden jullie me aan als combinatie van kvv en gedroogde brokken, zeker omdat ze zo snel een geirriteerd buikje heeft? en hoeveel kan ik dan het beste geven? 

Ik heb al op de site zitten lezen maar ik vind het erg lastig omdat sommige kleine hondjes van teveel eiwitten ook weer ziek worden.

Wie kan mij helpen?

En is dat d/d trouwens wel zo goed??

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Hills prescription Diet D/D vind ik zelf niet zo’n goede brok. Er zit echt heeel erg weinig eiwit in, en als je hondje dan ook nog eens minder nodig heeft, zou dat tekorten kunnen opleveren. Meer gaan geven terwijl ze al een beetje boven haar ideale gewicht zit lijkt me ook geen goed idee.

Wijdt de dierenarts de klachten puur aan een gevoelig verteringsstelsel? Er zijn verder geen problemen met de schildklier, de pancreas of andere organen?

Veel honden knappen op van alleen rauwe vleesvoeding. Sommige honden kunnen daar juist niet tegen, maar je schrijft dat je het al 1 dag per week voert he, zonder problemen?

Als ik jou was zou ik kijken of het beter gaat op alleen rauwe vleesvoeding, en een ander goed alternatief is natvoer.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Kijk ook even bij http://www.Voerwijzer.com/start-hier, dit staat er sinds gistermiddag op. Daar is de info over voer op een makkelijke manier op een rijtje gezet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.