Welk voer kan royal canin hypoalergeen vervangen

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Welk voer kan royal canin hypoalergeen vervangen

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren, 6 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Herma
    Lid

Hallo,

Ik heb 2 shelties, voor alle twee ben ik niet de eerste eigenaar, het zijn honden met een verleden. Toen ik mijn eerste hond kreeg voerde ik hem royal canin hypoallergeen omdat hij zo stonk, uit zijn bek en vacht. Ik ben dit blijven geven en hij stinkt nu niet meer. Op zich ben ik tevreden over dit voer maar de prijs… daar wordt ik echt niet blij van. Kan iemand van jullie me adviseren over een goede brok waarvan ze dus ook niet uit hun bek gaan stinken en niet zoveel ontlasting produceren en geen of weinig winden van laten. Ik wil graag brokken blijven voeren.

Vast bedankt voor jullie reacties,

Herma

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Lastig, iedere hond reageert weer anders op verschillende merken. Van alle merken waar mensen enthousiast over zijn, heb ik ook wel minder goede ervaringen gehoord.

Er zijn meer merken die hypoallergene hondenbrokken maken, en dan bedoel ik dus voer waarbij het eiwit zo bewerkt (gehydrolyseerd) is dat het niet meer door het lichaam als eiwit wordt herkend en dus geen allergische reactie kan plaatsvinden.

Helaas zijn ze allemaal zo duur en sommigen zelfs duurder. Wat je ook kunt doen, is de Royal Canin Hypoallergenic zo goedkoop mogelijk inkopen. 

Merk Prijs/kg Goedkoopst
    Hills z/d Ultra Low Allergen €8,50  
    Hills z/d Ultra Free Allergen €7,40  
    Royal Canin Hypoallergenic €5,64 Bij Brekz verkrijgbaar vanaf €4,93 per kg.
    Royal Canin Anallergenic (Gehydr. veren)  €7,75  
    Specific Allergy Management plus COD-HY  €9,25  
    Sanimed Atopy Sensitive  €5,60 bij Medpets
    Denkadog Micro Protein €5,92 bij Topdierenshop 

Je kunt ook kiezen voor een hoogwaardige brok zoals Orijen 6fish. Dit bevat alleen vis, dus tenzij je hond een allergie voor vis heeft, of voor peulvruchten, is dit een geschikte brok.

Herma
    Lid

Bedankt voor je reactie, ik wil eigenlijk nu een hoogwaardig voer, en dit hoeft niet perse meer hypoallergeen te zijn. Mijn da zegt dat ik binnen de lijn van Royal Canin kan varieeren. Ik denk zelf  dan dat het ook een ander goed merk zou mogen zijn, want dan ben je al van dat hypoallergeen af.  Dus vandaar mijn vraag voor iets anders… Maar Orijen ziet er wel goed uit. Heb je toevallig nog andere tips?

Groetjes Herma

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Als je hond snel gevoelig reageert op voeding zou je de belangrijkste allergenen kunnen vermijden: soja, rund, kip, melkproducten, gluten (gerst, tarwe). Vis wordt vaak goed geaccepteerd, vandaar dat ik de visbrok van Orijen noemde.

Over het algemeen geldt hoe minder verhitting en bewerking, hoe beter het valt, dus als je open staat voor andere voeding dan brok, zou je ook kunnen kijken of gestoomde voeding of rauwe voeding bevalt.  Het is mogelijk dat je bij omschakeling naar minder bewerkte voeding ontgiftingsverschijnselen krijgt. Dat is niet erg, maar kan wel verwarrend zijn, omdat je niet weet of de voeding niet goed valt of dat het ontgiften is. Maar ik begreep dat je echt brokken wilt blijven voeren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.