Welk voer voor mijn honden?

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Welk voer voor mijn honden?

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  QueenE 2 jaren, 11 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

QueenE
    Lid

Hallo,

Ik heb een 3 jarige kleine/middelgrote hond (15 kg) die krijgt op dit moment brokken van Canagan op aanraden van de dierenwinkel. Ik vind het belangrijk om goed voer te geven en probeer me er beter in te verdiepen. Eind Januari krijgen wij er een pup bij (wordt een grote hond) en ben nu aan het kijken of ik beter iets anders zou kunnen voeren. Is het echt aan te raden om een pup puppybrok te voeren? En is KVV per definitie altijd beter dan een goede brok?

Groeten Emma

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Een pup heeft geen puppyvoer nodig, maar wel voeding die geschikt is voor pups. Dat kan dus ook voeding zijn die voor alle leeftijden geschikt is. Canagan is zo’n merk, die bevat van alle voedingsstoffen genoeg voor puppy’s. Ik vind wel dat het calciumgehalte erg hoog is voor pups. Dat schijnt vooral bij (mjddel)grote rassen problemen te geven, dus ik zou dit aan je toekomstige pup niet voeren. Had je het artikel over het calciumgehalte in brokken voor pups van (middel)grote rassen al gelezen?

Nee ik vind kvv niet per definitie beter dan een goede brok, omdat er ook niet goede kvv’s zijn. Sommige honden zullen sneller last krijgen van tekorten (slechte kvv) en anderen weer sneller last van een slechte darmflora (alleen brokken). Ik zou dus voor een goede kvv kiezen. Als je twijfelt kun je het ook afwisselen. Een paar dagen kvv, en dan een paar dagen brok. Ook in kvv kan teveel calcium zitten. Kortgezegd komt het er op neer dat bij een vetgehalte van 10% het maximum calciumgehalte ongeveer op 0,65% ligt en bij een vetgehalte van 15% het maximum calciumgehalte op ongeveer 0,9% is.

QueenE
    Lid

Bedankt voor de informatie! Ik wil wel graag proberen over te gaan op KVV en bekijken of dit bevalt. Ik zie de pakketten van OerVoer voorbijkomen, dit lijkt mij erg makkelijk en praktisch ook om het te proberen, is dit een aanrader?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Bij Oervoer kun je pakketten bestellen met gemalen vleesvoeding, maar ook complete pakketten met ongemalen producten. Het is handig als je begeleid wilt worden en veel vragen hebt. En je weet zeker dat je compleet voert. Je kunt ook zelf kijken of er een verkooppunt in de buurt is van een merk die je aanspreekt bij de kvv-verkooppunten. Dat is vaak minder duur dan Oervoer, maar je moet er dan zelf op letten dat je compleet voert.

QueenE
    Lid

Bedankt voor de tips! Ik heb een verkooppunt vlakbij gevonden van CarniVoer die ook advies geeft dus daar heb ik contact mee opgenomen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.