welke brok

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? welke brok

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 5 jaren geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

arend
    Sleutelbeheerder

hoi hoi

ik ben trotse eigenaar van 2 super honden het zijn kruisingen van pitbull/staffords.
    ze krijgen op dit moment van Hills lam en rijst maar daar wil ik zo snel mogelijk van af de oudste hond heeft namelijk veel last van allergie komt waarschijnlijk door de granen en ze krijgen 2x per week vers vlees van duck nu zat ik bij jullie op het lijstje te kijken en twijfel ik een beetje want orijen heeft wel veel dierlijk eiwit en de dierenarts zei dat de hond daar ook last van kon hebben dus nou weet ik het niet meer zelf ben ik wel te spreken over taste of the wild wat is jullie mening hierover? want hier bij de dieren winkel raden ze farmfood en nutro choice aan maar in farmfood zit wel graag in toch en heeft er iemand ervaring met nutro choice kan hier namelijk niks of weinig van vinden
    alvast bedankt

groetjes kim

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Hallo Kim, ik zou inderdaad voor een graanvrije brok kiezen. Farmfood en Nutro Choice bevatten allebei (vrij veel) graan. Sommige honden reageren inderdaad niet zo goed op een hoog eiwitgehalte, maar dit weet je alleen door het te proberen. Het zijn vaak wat minder actieve en oudere honden die daar last van hebben. Taste of the wild is ook een redelijk goede brok, jammer is wel dat ze ook plantaardig eiwit aan het voer toevoegen. Maar deze zou je heel goed kunnen proberen.

Als je hond allergisch is voor granen, let dan ook op welk vers vlees-merk je voert. Duck heeft één graanvrije variant. Er zijn ook goedkopere merken die geen granen bevatten. Je kunt ook proberen om de honden helemaal op vers vlees te zetten, heel veel honden raken hun klachten kwijt daarmee. Als je een goedkoper merk dan Duck kiest, hoeft het niet duurder te zijn dan brokken. Het makkelijkste merk is Smuldier, niet duur en makkelijk verkrijgbaar. 

Heb je het artikel over voedingsallergie al gelezen?

http://voerwijzer.com/eliminatiedieet-bij-voedselallergie

arend
    Sleutelbeheerder

hallo

als eerste bedankt voor de informatie.
    we hebben nutro choice geprobeerd maar de honden willen het niet eten en we waren hier slecht over ingelicht want ik dat dat dit voer ook graan vrij was maar is er een brok die je ons zou kunnen aanraden om te proberen

alvast bedankt
    groetjes kim

arend
    Sleutelbeheerder

http://www.food4pets.be/ heeft nu ook 1 kg verpakkingen van WOLFSBLUT, ORIJEN, ACANA, TASTE OF THE WILD, handig om te proberen.

Dit zijn bijna allemaal graanvrije brokken.

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ja, de merken die Diana noemt zijn goede merken. Kijk goed bij de ingredienten of er granen inzitten: rijst, tarwe, mais en haver zijn de meest gebruikte granen. In sommige brokken zit aardappelproteine (Taste of the Wild en ook in sommige Wolfsblutvarianten), ook hier kan een hond allergisch voor worden/zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.