Welke brok duitse herder

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Welke brok duitse herder

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 2 maanden, 1 week geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

nick
    Bijdrager

Hoi,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een duitse herder teef(10 weken).

Vanuit de fokker kregen wij purina brokken mee, hier had ze erg dunne ontlasting van.
    Nu geven we ruim een week cavom puppy brokken. Hier heeft ze wel goede ontlasting van maar wel erg veel( 5 á 6 keer per dag).
    Maar aangezien er veel granen in zitten wil ik zo snel mogelijk er van af.

Nu ben ik al geruime tijd hier rond aan het kijken wat nou wel of niet goed is, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Elke brok heeft zijn voor en nadelen en idem met kvv.

Na lang doorlezen en overwegen zou ik willen overstappen op brok en kvv van de volgende merken:

Brokken van acana of DLG
    Kvv van alaska.

Zou dit een goede keus zijn?

Qua variatie komt het goed, hier heb ik inmiddels erg veel info over gelezen.

En maakt het veel uit of je bijv. 5 dagen brok geeft en 3 kvv, of ochtend en middag brok en avond kvv?

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

De brokken en de rauwe vleesvoeding die je noemt lijken me prima. Dog Lovers Gold heeft brokken van verschillende kwaliteit, je kunt ook eventueel verschillende brokken afwisselen.

Alaska heeft ook twee lijnen, namelijk voedingen met en zonder toegevoegde vitamines. Als je de voeding zonder toegevoegde vitamines geeft, zorg er dan wel voor dat je compleet voert door de juiste afwisseling.

Of afwisselen per maaltijd of per meerdere dagen beter is, dat verschilt per hond. Voor de meeste honden zal het niet uitmaken. Je kunt beide manieren uitproberen en kijken wat het beste bevalt

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.