welke brok moet ik voeren??

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? welke brok moet ik voeren??

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 2 jaren, 5 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

klein
    Lid

Ik zie door de bomen het bos niet meer, we hebben een duitse herder pup van 5 maand. we hebben al verschillende brokken geprobeerd maar hij is wat aan de magere kant en heeft veel jeuk. We hebben altijd goede brokken voorhem zonder kunstmatige toevoegingen maar nu heeft hij volgens de dierenarts groeipijn en gaan we een paar dagen pijnstillers proberen om te kijken of de jeuk minder wordt en we moeten brokken gaan geven met 1 of minder dan 1% calcium, dus voor groete rasssen. We voeren al 2 dgn in de week vers vlees maar willen voor de rest brokken blijven voeren. Welke moet ik nemen????

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Mager, jeuk en groeipijn, dat klinkt niet zo fijn voor je herder, en daar is met betere voeding vast wat aan te doen. Heb je dit artikel al gelezen? http://www.voerwijzer.com/calcium-puppybrokken-voor-grote-en-middelgrote-rassen

Er zijn maar twee brokken met minimale toevoeging, maar verder bevatten alle brokken synthetische toevoegingen. Ook toegevoegde vitamines en mineralen kunnen problemen geven. Maar daarnaast zijn er heel veel dingen in brokken die problemen kunnen geven. Daarnaast is een allergie voor een diersoort en/of graansoort een mogelijke oorzaak.

Als ik jullie was zou ik toch eens zes weken proberen alleen rauwe vleesvoeding te geven, die geschikt is voor pups van grote rassen (let op calcium en fosfor zoals ik in het artikel omschrijf) en eventueel daarbij een premix vermijden en diersoorten vermijden die hij al heeft gehad. Hiermee kun je testen of het aan de voeding ligt en de darmen en andere organen kunnen zich herstellen. Als na zes weken de klachten verdwenen zijn, kun je van daaruit langzaam een menu opbouwen. Bijvoorbeeld met een paar brokdagen. Of natvoer.

Welke brokken? Dat kan ik zo niet zeggen. Dan zou ik moeten weten wat je hebt geprobeerd en wat beter/slechter ging.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.