Welke senior brok

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Welke senior brok

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 1 jaar, 3 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Hoi, 

Mijn hond (kruising Cairn terriër x yorkshire)  wordt bij 14 jaar en is kieskeurig qua brokken. 

Ik heb voor haar de orijen senior kipbrok gehad die vond ze lekker maar na een poosje kreeg ze een reactie op haar huid.

Waarschijnlijk een allergische reactie op de brokken ik heb op advies van iemand van de dierenwinkel de senior brok kalkoen van meradog geprobeerd en haar huid is bijna helemaal hersteld. 

Maar ze eet de brokken de laatste tijd wat minder en heb ik altijd het idee dat ze de adult brokken lekkerder vind als de senior. 

Graag zou ik advies krijgen wat voor een brokken ik moet pakken en of dat het perse senior brokken moet zijn. 

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Seniorbrokken zijn per merk heel verschillend. Je kunt beter naar de eigenschappen kijken dan naar de term 'senior' op de verpakking. 

Het belangrijkst voor een oudere hond is genoeg eiwit. Ze hebben zelfs meer eiwit nodig dan een pup. Het minimale eiwitgehalte is afhankelijk van het aantal calorieën en verschilt natuurlijk per hond, maar je kunt prima een minimaal eiwitgehalte van 28% aanhouden. De visbrok van Orijen of Acana zou bijvoorbeeld prima zijn, maar ook bijvoorbeeld Canagan en Carnilove hebben kip-vrije varianten met een hoog genoeg eiwitgehalte.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.