Wolfsblut African Dog

Home Forums Brokken Vragen over brokkenmerk Wolfsblut African Dog

Tags: 

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Voerwijzer Meike 3 weken, 5 dagen geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Ik kreeg per email een vraag over Wolfsblut African Dog, aangezien deze niet in de brokkenvergelijker staat.

Samenstelling Wolfsblut African Dog
    Wild zwijnvlees (28%) (patrijs, wilde duif, wilde eend), zoete aardappelen (25%), gedroogd struisvogelvlees (22%), struisvogelolie, pompoen, pastinaak, kikkererwten, erwteneiwit, mineralen, venkel, Immutop® (artisjokconcentraat in Jeruzalem), lijnzaad, Tomaten, tijm, marjolein, oregano, peterselie, salie, bramen, frambozen, bosbessen, aalbessen, vlierbessen, aronia bessen, brandnetel, meidoorn, ginseng, mananoligosacchariden, fruitoligosachariden Schidigera-extract

26% eiwit
    16% vet
    3.5% vezel
    11% ruwe as
    1.92% calcium
    1.57% fosfor

Mijn beoordeling
    African dog bevat wat weinig eiwit van goede kwaliteit. Dat is te zien aan het ingrediënt erwten-eiwit (minder kwalitatief) en het hoge ruwe as-gehalte geeft aan dat er vrij veel bot inzit. En het eiwit uit bot is ook van mindere kwaliteit. Voor veel honden zal er genoeg kwalitatief eiwit inzitten, maar ideaal vind ik het niet.

Daarnaast heeft het hoge calciumgehalte nog meer nadelen. Daarover heb ik meer geschreven in dit topic: https://www.voerwijzer.com/forum/topic/hoge-calciumgehaltes-in-div-goede-merken-brok/

Verder heeft het de voordelen dat
    – er geen gehydoliseerd eiwit als smaakstof in zou zitten
    – er gecheleerde mineralen inzitten (beter opneembaar)
    – er geen bio-industrie vlees inzit, maar wild
    Deze voordelen gelden voor veel van de Wolfsblut-brokken

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.