Zwakke achterhand

Home Forums Brokken Welke brok voor mijn hond? Zwakke achterhand

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Gebruiker_3 2 jaren, 3 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Mijn yorkshere mix van 10 jaar heeft zo nu en dan problemen met de achterhand  (wiebelige achterpoten en geen kracht om bv op de bank te springen, echter geen pijn, hij rollebold nog lekker op zijn rug op het bed) De da kan echter niets duidelijks vinden wat er mis zou zijn en adviseert Hills JD brokken. Ik ben echter niet zo van de commercieele voeding en zoek het meer in kruiden en goede vlees/mineralen sammenstelling. Is er een speciaal voer gericht op gewrichten/banden/spieren? Liefst in brokvorm, groeten Gre

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Als het om de spieren gaat, zou het kunnen helpen om meer eiwitten van goede kwaliteit te voeren. Goede kwaliteit betekent dat alle aminozuren er in voldoende mate inzitten om het tot spierweefsel te kunnen omzetten. Spiervlees is het beste, en als je een brokvorm zoekt, dan dus een brok waarin genoeg spiervlees verwerkt wordt.

Voorbeelden van goede brokken zijn:
    Earthborn Holistic
    Carnilove
    Orijen

Daarnaast kun je glucosamine en chondroitine supplementeren voor de gewrichten. Je kunt bijvoorbeeld
    Puur Glucosamine Basis bestellen.
    In Orijen en Carnilove zit ook wat glucosamine en chondroitine, wat goed is voor de gewrichten, maar dit is vrij weinig.

Bedankt voor de reactie, hier kan ik mee aan de slag! Nog een groot compliment voor de site, duidelijk en ook goed te snappen voor de leek, zoals ik dus maar die wel het beste wil voor het dier, groeten, Gre

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Dankje Gre! Laat je straks weten wat je gekozen hebt en of het beter gaat?

Groetjes Meike

Laate reactie maar ik laat weten hoe het is over 2 maanden, dat lijkt me een mooie ”inwerktijd” Groet Gre

Voerwijzer Meike
    Bijdrager

Prima! 

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.