Forum

Voer mini Jack Russ...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Voer mini Jack Russel

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
371 Bekeken
Berichten: 2
Topic starter
(@kellythys)
Lid
Deelgenomen: 12 maanden geleden

Hallo allemaal, ik zie door de bomen het bos niet meer. 

Wij hebben een Jack Russel (zo werd ze toch verkocht) van nu net geen jaar. Ze is nogal aan de kleine kant met haar 4 à 5 kg en een heel moeilijke eter.

Nieuwe dingen wilt ze meestal wel, maar ze is alles al snel beu. Als puppybrok hadden wij Farmina N&D pumpkin kip & granaatappel mini. Dit eet ze, als ze zin heeft en als er iets lekkers bij zit. Volgens de richtlijnen zou ze 90 a 100g per dag moeten eten, maar ze eet amper 50g en ze krijgt snoepjes(ander merk brokken vooral), maar geen 40g.

We hebben ook al kvv geprobeerd, dit vond ze wel een paar dagen heel lekker, ze kon bijna niet wachten om te eten, maar ineens moest ze er niets meer van weten. We hebben het dan een maand later (of langer) nog eens geprobeerd, maar ze komt er niet aan. Ik wil het ook niet teveel opnieuw aanbieden i.v.m. hygiëne.

Natuurlijk willen we wel graag het beste voor ons meisje, maar o.w.v. omstandigheden kunnen we niet alles zelf gaan samenstellen etc.

Kunnen/willen jullie ons aub advies geven? We willen overschakelen naar volwassen voer, maar hoe meer ik opzoek, hoe meer ik ga twijfelen helaas.. alvast hartelijk bedankt 💗.

3 reacties
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Ik zou zoveel mogelijk blijven afwisselen (smaken, merken en soort voer) om het qua smaak interessant te houden. Dus niet vier weken lang elke dag hetzelfde geven, maar elke paar dagen wat anders bijvoorbeeld. Natvoer wordt vaak lekker gevonden en pens (rauw of blik) is vaak een favoriete smaak. 

Verder is het goed om te kijken of er niks lichamelijks of gedragsmatige aan de hand is, wat aangepakt kan worden. 

Beantwoorden
1 reactie
(@kellythys)
Deelgenomen: 12 maanden geleden

Lid
Berichten: 2

@voerwijzer-meike Hey Meike, hartelijk bedankt voor je reactie! Met de KVV waren we gestart met rund en pens dacht ik, dit kreeg ze toen 3x per dag en 1 rolletje was voor 2 dagen. Ze zat braaf langs me te wachtend, likkend aan haar snuit, heel ongeduldig. De 5de dag wilden we haar konijn geven, maar hier moest ze niets van weten. Van kip of eend (ik weet het niet meer zeker), ook niet. Terwijl haar brokken dus ook met kip zijn en de snoepjes met eend eet ze ook graag. Een tijd later nog eens pens geprobeerd, maar ze wilde dit absoluut niet.

We zijn al verschillende keren bij de dierenarts geweest en dit hebben we toen ook gemeld, we hebben al eens een foto laten maken omdat ze ook vaak moest overgeven (vermoedelijk omdat ze niet op tijd at), maar er werd tot op heden niks gevonden.

Wij dachten haar dan maar verder brokken te geven.. helaas minder gezond dan KVV, als ik het goed begrijp tenminste, maar ze moet natuurlijk wel eten. KVV vind ik ook moeilijk om te blijven proberen, we hebben al heel veel weggegooid en de temperatuursverschillen (uit en terug in de koelkast zetten als ze het niet eet), da's natuurlijk ook niet gezond.. de meeste rollen zijn ook veel te groot voor haar. Of iemand moet een goede tip hebben om ze in porties te kunnen verdelen als ze nog bevroren zijn. Hier in de buurt lijk ik ook amper "goede merken" te vinden, alleszins van wat ik uit deze website begrijp.

Zou jij aanraden om ook van smaken e.d. te wisselen als we brokken geven? Welke brokken hebben jouw voorkeur? 

Beantwoorden
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Ja ook met brokken zou ik afwisselen. Alle brokken in de brokkenvergelijker met vier of vijf sterren zou ik aanraden, maar het is natuurlijk het belangrijkste dat ze gegeten worden. Als ze Farmina wel goed eet, kun je dat blijven geven en eventueel smaken afwisselen. 

Deze merken hebben hele kleine porties rauwvoer, waarmee je makkelijk kleine beetjes kunt ontdooien: https://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken/?_sfm_verpakkingseenheid=015-%2C-008&_sfm_geschikt_voor=001. Smuldier is in veel supermarkten te vinden en Energique en Prins in veel dierenspeciaalzaken. Je kunt nog proberen het op te warmen, soms wordt dat lekkerder gevonden. Het is niet erg als het niet meer rauw is. Maar maak je zelf niet gek, als rauwvoer niet wordt gegeten, dan maar niet.

Succes!

 

Beantwoorden
Deel: