Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Barf malen tot kvv.

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,110 Bekeken
(@anneke)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Hallo
Ik geef mijn pup verschillende diersoorten van Bandit.
Alleen heeft Bandit geen eend en kalkoen.dus die geef ik van een ander merk.
Nu heb ik een machine gekregen om vlees te malen.Dus nu wil ik zelf een complete kvv en een complete kalkoen maaltijd gaan malen.Wat moet ik nemen voor onderdelen van die eend en kalkoen om een volledige kvv te krijgen voor twee dagen in de week de rest krijgt ze Bandit.
Ik ben niet thuis in de barf wereld en ik wil ook geen hele eenden en kalkoen aanschaffen daar heb ik geen ruimte voor.
misschien kan je me helpen.
groetjes Anneke.

 
Geplaatst : 30/06/2015 8:52 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Anneke, is je vleesmolen sterk genoeg om botten te malen? Kalkoen zal te hard zijn om te malen, die botten schijnen erg hard te zijn.

Een complete kvv kun je maken met de ingredienten:

  • ongeveer 15%-20% bot. 
  • ongeveer 5% hartjes, 2-4% lever en eventueel maagjes 
  • de rest spiervlees

Bot

Bot kun je kopen in de vorm van vleesbot. Dat zijn botten met vlees eromheen. Als je goed bevleesde karkassen koopt, dan bestaan die ongeveer uit 15-20% bot en 80-85% spiervlees en dan hoef je dus niet bot en vlees apart te kopen. Dat is ook goedkoper dan spiervlees los kopen. Eendenruggen en eendenbouten bijvoorbeeld zijn vaak heel goed bevleesd. Eendennekken en eendenvleugels, die bestaan voor ongeveer de helft uit vlees en de helft uit bot. Daar moet je nog wat spiervlees aan toevoegen. Als je karkassen koopt, verschilt het heel erg hoeveel vlees en hoeveel bot daaraan zit. Je kunt bij het verkooppunt waar je ze gaat kopen, vragen uit hoeveel procent bot de karkassen ongeveer bestaan. 

Je kunt het aanvullen met goed gemalen groenten.

Zou het een optie zijn om kwartels te nemen in plaats van kalkoen? Dat zijn vaak kleine karkasjes. Afhankelijk van de grootte van je pup, zou je ze zelfs ongemalen kunnen voeren.

 

 
Geplaatst : 03/07/2015 10:54 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Bedankt Meike.
Het is een pup van een klein ras.
Als ik een kwartel helemaal maal 1dag per week dan zie ik dat als een complete kvv.
En als ik een eendenrug maal is dat ook genoeg voor 1dag.
De rest van de week krijg ze bandit afwisselende diersoorten dus ze zal niet gauw tekorten krijgen.
Verder maak ik altijd een biologisch groentenprutje.
Kan je die eendenruggen ook bestellen ergens weet jij dat.
Groetjes Anneke

 
Geplaatst : 05/07/2015 8:22 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Als het voor twee dagen is, is het prima om goed bevleesde vleesbotten als compleet te rekenen. Misschien kun je er af en toe wat hartjes bij doen.

Er zijn veel verkooppunten van barfproducten, maar ik weet niet uit mijn hoofd welke eendenruggen hebben. Je kunt eens kijken bij de Verkooppunten Barf of er wat in de buurt zit. Herby en Dogmeat zijn grote verkooppunten die veel hebben en thuis bezorgen.

 
Geplaatst : 06/07/2015 9:57 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Bedankt Meike ga ik doen.

 
Geplaatst : 07/07/2015 7:08 am
Deel: