Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

brokken

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
541 Bekeken
(@ruding)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Wij hebben een ridgeback van 6 maanden. Hij is 3 weken geleden bij ons komen wonen. Bij zijn 1e eigenaar heeft  hij brokken gehad (ik weet niet welke, eigenaar geeft geen info). Op zijn tijdelijk opvangadres kreeg hij brokken van Delcon. Omdat zijn ontlasting niet goed is wil ik overgaan op een andere brok. Als hij 1 jaar is gaat hij over op vers vlees, nu wil ik die tijd overbruggen met een brok waarbij de omschakeling naar vers vlees goed mogelijk is.

Onze vorige herplaatser heeft Markus Muhle gehad. Nu wil  ik graag weten welke brok we het beste kunnen geven. Markus puppy moet goed zijn, maar ik weet niet tot welke leeftijd hij dit mag hebben.

Graag jouw advies.

 
Geplaatst : 07/04/2016 10:20 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Waarom pas als hij 1 jaar is op vers vlees? Is het niet veel makkelijker en misschien doeltreffender om nu de overstap naar vers vlees te maken? Dat scheelt weer zoeken naar een brok die goed bevalt. Welke brok goed gaat bevallen is lastig te voorspellen, omdat elke hond anders is. Zelf vind ik Orijen Puppy Large een goede keuze, en als het hoge eiwitgehalte voor slechte ontlasting zorgt, dan een brok van Acana (Wild Prairie of Chicken and Burbank Potato)

 
Geplaatst : 07/04/2016 1:44 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Diegene die onze hond herplaatste wil dat hij het 1e jaar brokken krijgt. Het was min of meer een voorwaarde. Vandaar dat we nog niet over kunnen naar vers vlees. 

 
Geplaatst : 07/04/2016 4:24 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Waar moet een brok voor een puppy aan voldoen? Is een puppy brok van Acana ook goed? Ik zie zoveel soorten brokken, ik weet niet waar ik op moet letten.

 
Geplaatst : 07/04/2016 4:49 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Een goede puppybrok voldoet hieraan:  http://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-6-stappen. Iets meer eiwit is voor een pup wel goed, dus 30% bijvoorbeeld. Meer eiwit dan dat kan ook, maar veel honden krijgen slechte ontlasting op veel eiwit.

Daarnaast is het calciumgehalte van belang, dat is bij sommige brokken te hoog, wat risico geeft op groeipijn.  Zie dit artikel:  http://www.voerwijzer.com/calcium-puppybrokken-voor-grote-en-middelgrote-rassen

 

 
Geplaatst : 07/04/2016 6:28 pm
Deel: