Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Graanvrije brokken

17 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,126 Bekeken
(@hunky1)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Onze chihuahua at altijd Royal Canin Chihuahua, maar hij braakte vaak al z'n brokjes heel uit. Op aanraden van de dierenarts moesten we Hills i/d nemen of Royal Canin Sensivity Control of uit de dierenwinkel Royal Canin Sensitive Digestive Care (lichtverteerbaar). 

Deze laatste gebruiken we nu, er komen geen hele brokken meer uit en hij braakt minder. Soms hoor je nog wel dat het eten naar ''boven'' komt.

We hadden een paar dagen geleden dentastix gegeven en 's nachts direct kotsen, het lijkt erop dat hij niet zo goed tegen graan kan?

Ik zit sowieso te denken aan een graanvrije brok. 

Prins Graanvrij, Dog Lovers Gold, Orijen, Acana, Smolke, Samsfield.

Helaas zijn bovenstaande brokken niet allemaal dichtbij in de dierenwinkel te koop, wel Prins, Smolke en Samsfield.

Ik lees ook vaak dat de honden veel diarree of dunne ontlasting krijgen van de brokken zonder graan en juist wel hoog vleesgehalte.

Nu zie ik het ook niet zo zitten om nog veel duurder te betalen als Royal Canin.

Graag jullie ervaringen/advies over bovenstaande merken.

Alvast bedankt! :)

 
Geplaatst : 16/02/2016 2:07 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het kan geen kwaad om de merken die je in de buurt kan krijgen te proberen en te kijken of het beter gaat. Ik raad je aan om ook andere soorten voer te overwegen. Vaak gaat natvoer of rauwe vleesvoeding veel beter.

 
Geplaatst : 17/02/2016 4:02 pm
(@hunky1)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Hallo Meike,

bedankt voor uw reactie!

Ik vind het wel fijn als er wat meer vlees in zit, dit wordt overal aangeraden.

Bij de dierenwinkel hebben ze Smolke, Samsfield en Prins. 

prins is wel geperst en niet zo heel veel vlees of is dit wel aan te raden?

welke raad u aan van de prins smolke of samsfield?

en anders Acana of Orijen online bestellen alleen moet het weer niet zwaar vallen..

 
Geplaatst : 17/02/2016 6:30 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Als je wat meer begeleiding wilt bij het uitkiezen van een goede brok, is een adviesvragen beter geschikt. :  http://www.voerwijzer.com/advies-over-hondenvoeding-kattenvoeding. Ik neem dan de tijd om met in acht neming van de klachten van de honden en eventueel andere zaken zoals gewicht of ras, een brok uit te zoeken die de grootste kans op slagen geeft. 

Wil je het liever zelf doen, bekijk dan de ingrediënten en analyse goed en leg dit artikel ernaast:

http://www.voerwijzer.com/zelf-een-brok-beoordelen-6-stappen

 

 
Geplaatst : 18/02/2016 1:42 pm
(@hunky1)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Bedankt ga er op me gemak naar kijken.

maar ik denk dat u acana en orijen verkiest boven prins en samsfield?

samsfield hoor ik bijna nooit.

 
Geplaatst : 18/02/2016 6:19 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Klopt. En Sam's Field boven Prins over het algemeen. Succes :)

 
Geplaatst : 19/02/2016 11:59 am
(@hunky1)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Beste Meike,

ik stond vandaag op het punt om samsfield graanvrij te kopen en te proberen maar de verkoopster zei dat ze daar wel een leger gevoel van krijgen dan bij royal canin en dat er bij royal canin  (digestive die we nu hebben) meer vlees in zit dan bij samsfield.

volgens mij zei een andere verkoper vorige week iets heel anders.

een graanvrije brok is toch sowieso beter dan met granen? 

daarnaast staan er geen percentages bij rc dus kan ik het vleesgehalte ook niet vergelijken..

Handig dat je niet goed geïnformeerd wordt in de winkel..

 
Geplaatst : 28/02/2016 12:29 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Royal Canin Digestive bevat minder vlees dan Sam's Field. Kijk maar naar het ewitgehalte en de eiwitbronnen. In Royal Canin zit maar 23% eiwit, dat deels afkomstig is uit maisgluten. Het eiwitgehalte van Sam's field kan ik online niet vinden, maar even uit mijn hoofd is dat ongeveer 26% en zitten er geen geisoleerde plantaardige eiwitten in. 

In het artikel Zelf een brok beoordelen in 6 stappen leg ik uit hoe je deze vergelijking kunt maken.

Graan is voor de meeste honden niet slechter dan aardappel of peulvruchten. 

 
Geplaatst : 28/02/2016 12:14 pm
(@hunky1)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor de uitleg. Het lijkt wel hogere wiskunde haha.

ik vind toch dat onze chihuahua veel likt overal aan.

ik denk eraan over te stappen naar Acana graanvrij. Maakt het dan nog uit of ik wild prairie, adult small breed of grasslands kies?

 
Geplaatst : 03/03/2016 6:18 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het kan zeker geen kwaad om graanvrij te proberen. Het maakt niet zoveel uit welke variant je kiest, de ene bevat wat meer vlees dan de andere, en je kunt gewoon uitproberen wat het beste bevalt voor je hondje. Je kunt ook rekening houden met diersoorten, misschien dat kip bijvoorbeeld niet zo goed bevalt.

 
Geplaatst : 04/03/2016 1:33 pm
(@hunky1)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Onze chi gaat steeds meer aan zn oren krabben voor ons echt de doorslag om morgen ander voer te halen/kopen.

als ik uw mening mag vragen, kan ik beter acana bestellen dan dat ik bijv. Samsfield haal?

en als ik dan acana bestel, bijv. Wild prairie en als dat ook niet gaat dan dat lam en appel proberen want dan zou het nog aan de kip kunnen liggen?

bedankt weer alvast, mocht ik daarna resultaat zien laat ik het uiteraard weten.

 
Geplaatst : 06/03/2016 1:00 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ja kip kan ook een trigger zijn. Ik zou kip en de ingrediënten in het voer van Hills dat je nu viert vermijden. Acana Lamb en Apple zou inderdaad een optie zijn. Het nadeel van lam is dat het weer meer histamine bevat, waar sommige honden ook overgevoelig voor zijn.

Heel belangrijk is ook om de darmen in betere conditie te krijgen en dan met name de darmflora. Dit kan met gefermenteerde groenten of melkkefir, en een makkelijkere optie is probiotica-supplementen zoals Puur Probiotica of Prescript Assist. De laatste geeft minder risico, doordat er geen bacteriën en toevoegingen inzitten die ook een slechte reactie kunnen veroorzaken.  

 
Geplaatst : 06/03/2016 11:38 am
(@hunky1)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Hierbij even een update.

We zijn dinsdag 8-3 begonnen met Acana Grasslands, gemengd met Royal Canin Mini Digestive. De eerste paar dagen geen last van diarree ed. dus vrij vlot overgestapt naar alleen Acana Grasslands.

Ontlasting is harder en kleiner geworden.

Hij heeft zondag een paar brokken overgegeven en vanochtend ''spuug'' gekokhalst/gekotst.

De jeuk is nog niet minder geworden maar wellicht duurt dat nog even..

De Acana Grasslands is qua ingrediënten totaal verschillend als de RC Mini Digestive.

Ik hoop dat er binnenkort verbetering komt.

 
Geplaatst : 14/03/2016 12:36 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

He dat klinkt nog niet goed.... heb je ook overwogen om natvoer of rauwe vleesvoeding te proberen? Het risico op problemen is kleiner, er zitten minder ingrediënten in die problemen kunnen veroorzaken.

 
Geplaatst : 14/03/2016 4:33 pm
(@hunky1)
Berichten: 9
Lid
Topic starter
 

Ja daar hebben we ook naar gekeken. We willen het graag eerst met brokken proberen en evt. combineren met vleesvoeding. 

Hij heeft nog altijd jeuk en last van likken aan bank/grond.

Ik las wel een aantal verhalen dat bij Farmfood heel veel honden geen last meer hebben van jeuk. Heb je hier ervaring mee?

 
Geplaatst : 17/03/2016 9:22 am
Pagina 1 / 2
Deel: