Forum

Mijn ervaring met d...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Mijn ervaring met diverse brokken voor Jack Russel

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
4,122 Bekeken
(@alex-kaow)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hallo,
Voor iedereen die er baat bij heeft, mijn ervaringen met de volgende brokken voor een grote Jack Russel (Kruising met boeren fox).
Ik heb de hond gekocht van een particulier. De hond was een ongelukje van hun eigen jackrussel en de boeren fox van de buren. De hond is gekeurd/gechipt is fit, gezond, sterk, gedraagt zich erg goed, luistert goed, wordt regelmatig bekeken door de dierenarts. Heeft vrije toegang tot een eigen tuin met gras en wordt dagelijks 20 minuten tot een uur uitgelaten (gedeeltelijk aangelijnd gedeeltelijk vrij).
De hond maakt veel gebruik van hertengewei en kersen/koffieboom houten kauwbotten.

Cavom Compleet Pup/Junior
Mee gekregen van de verkoper van de hond.
Geen opmerkingen.

Cavom Compleet €40/20kg
Aangeschaft op aanraden van de verkoper van de hond.
De hond eet deze brokken goed. Zijn ontlasting is goed. Vacht was bijzonder mooi glanzend. Geen jeuk.
Hond gedroeg zich wat uitgeput/moe/lui.

Een aantal proef pakketten kvv geprobeerd.
Kvv vindt hij heerlijk, goede ontlasting.
Een nadeel aan kvv vond ik dat de hond uitzonderlijk energiek, schrikkerig, gehaaid, vel ,te waaks, prikkelbaar werd.
Ik ben op aanraden met kvv gestopt en overgegaan op wekelijks 1 stukje slagers rundvlees.*2

Bosch active €30/15kg
De hond vindt deze brokken erg lekker, Zijn ontlasting en gedrag is goed.
Veel tand plak door deze brok.
Een groot nadeel aan deze brok is dat de hond erg veel jeuk kreeg.

Eukanuba active Adult small €40/12kg
De hond vindt deze brokken zeer lekker. Geen jeuk, goede ontlasting, soms wat aan de dunne kant.
Een nadeel aan deze brok vond ik dat de hond uitzonderlijk energiek, hyper, schrikkerig, gehaaid, vel werd en slecht luisterde en weinig focus had.

Biofood Adult geperst €35/13kg
De hond vindt deze brokken niet lekker, te hard en ik denk dat de korrels te groot voor zijn eetgenot zijn. De hond gedraagt zich zeer goed op deze brok (energiek maar gecontroleerd), geen jeuk, goede ontlasting, soms een beetje aan de droge kant.
Een nadeel aan deze brok vind ik dat de hond een beetje lichter/magerder werd.
De tanden blijven opvallend schoon door deze brok.

Dog lovers gold original €40/13kg
Beoordeling volgt nog. Zak is net open.

*Opmerking, Ik deel de brokken met mijn ouders voor hun honden zodat de zakken snel leeg/niet te lang open zijn.

*2.De hond krijgt elke week 1 keer een stuk versneden rundvlees (200 gram) of 1 stuk versneden kippenborst (200 gram) of 1 ei. De hond krijgt wekelijks een stuk gedroogde pens.

Ik gebruik vooral Boxby merk of op vlees gebaseerde trainer snoepjes. Ik gebruik geen grote-zak-emmer snoepjes of koekjes, hij eet ze graag maar wordt er misselijk van en gaat overgeven.

@Meike,
Mijn hond eet sochtends nooit direct zijn bak leeg (bij vlees wel). Hij pakt bij welke brok dan ook maar een paar brokjes. Eerder pakten we de bak na een kwartiertje weer weg in de hoop hem dooreten te leren maar dit heeft niets uit gehaald.
De hond lijkt sowieso niet echt een ochtend "mens". Sochtends komt hij voor een knuffel, wil even pissen en gaat weer slapen tot ca.9 uur en is de rest van de dag superfit.
Nu laten we de bak staan en eet hij de bak in de loop van de dag leeg. Moet ik hier iets mee of aan doen?

 
Geplaatst : 07/01/2020 9:57 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Bedankt voor het delen van je ervaring! Aan afwisseling geen tekort zo te lezen 🙂 Wat goed dat je alles hebt bijgehouden.

Sommige honden eten 's ochtends niet graag. Ik denk dat hun natuurlijke ritme dan is om in de ochtend niet te eten, en dat je dan beter pas in de middag de voeding kunt aanbieden. Je kunt bijvoorbeeld prima om één uur 's middags en om zeven uur 's avonds eten geven. Maar als het per voer verschilt, is de kans groot dat het te maken heeft met hoe lekker de hond het voer vindt.

 
Geplaatst : 08/01/2020 2:39 pm
(@alex-kaow)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

update

Dog lovers gold original €40/13kg

De hond eet deze brokken zeer slecht, zijn gedrag en ontlasting zijn goed, weinig jeuk.

KIVO Verse Kip €43/15kg

De hond eet deze brokken zeer goed, zijn gedrag is zeer goed (ontspannen in rust, actief in actie), ontlasting is goed, weinig jeuk, tandplak gemiddeld. Tot nu toe ons favoriete brok. 

Een nadeel is dat deze brok lastig te krijgen is. Bij weinig webshops en dierenwinkels in het assortiment.

 
Geplaatst : 13/12/2020 9:25 am
Deel: