Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Grof vlees

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
821 Bekeken
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Hallo,

Het lijkt er op alsof mijn katten 'ineens' het vlees van Oervoer niet meer willen eten. Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik meng het nu met ander voer (blik), maar dat is niet wat ik wil, omdat ik graag KVV wil blijven voeren. Zou een grovere maling misschien een optie zijn? En zo ja, welk merk heeft grof gemalen vlees?

Groet,

Vega 

 
Geplaatst : 15/04/2015 7:44 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hm dat is lastig te zeggen. Voer je verschillende smaken? Sommige katten raken snel uitgekeken op bekende smaken. Ik weet niet of een grovere maling de oplossing is, maar het is het proberen waard. Ik weet niet welke merken grover gemalen zijn dan Oervoer. Zelf vind ik Alroda en Darf ook wel grof gemalen, maar volgens mij worden die in dezelfde machine gemaakt als Oervoer. Ik zou gewoon eens wat andere merken proberen, bijvoorbeeld merken waar je makkelijk aan kunt komen

 
Geplaatst : 17/04/2015 9:49 am
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Ik wissel idd af met diersoorten en ook met merken. Nu geef ik eerst het gewone vlees en als ze niet eten, mix ik het met wat Animonda van Carny. Maar ik heb liever dat ze gewoon het kvv eten. Vandaag ging het ietsje beter, dus hoop dat dit zo doorzet. Aan een klein karkasje knagen ze wel graag. Alroda ken ik zelf niet. Zal dat ook eens opzoeken. Dank voor de tip!

 
Geplaatst : 17/04/2015 3:46 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Heb je zelf het idee dat het een gedragsprobleempje is, of dat ze last ergens van hebben?

Zou het helpen om wat vaker een karkasje of prooidiertje te voeren? Dan heb je nog niet je doel bereikt natuurlijk, want je wil dat ze de kvv eten, maar misschien dat ze dan ook beter de kvv eten.

Lastig, veel uitproberen, of juist voet bij stuk houden? Ik weet het ook niet. Misschien kun je de vraag op een kattenforum stellen, er zijn vast veel ervaringsdeskundigen.

 
Geplaatst : 18/04/2015 9:44 am
 Vega
(@vega)
Berichten: 15
Lid
Topic starter
 

Ik probeer maar een beetje te mengen als het echt niet wil. En dan later dat weer minderen. Kleine karkasjes krijgen ze wel eens, als ik tijd genoeg heb, want ik moet er nl. bij blijven staan. Enkelen krijgen ook kruiden door het voer gemengd. Die kruiden vormen overigens niet het probleem, want die krijgen ze al tijden. Ik heb zo het idee dat het een keertje niet lekker gesmaakt heeft om wat voor reden dan ook, en dat dat nog in het koppie zit. Wellicht daarna ook nog eens een diersoort die ze niet echt zo lekker vinden. Ik blijf proberen.

 

 
Geplaatst : 19/04/2015 9:21 pm
Deel: