Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

KVV combi met natvoer

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
996 Bekeken
(@anouk68)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Goedemiddag,

Sinds kort geef ik na een lange zoektocht in samenwerking met Arrianne van Voer voor katten, mijn twee katten (1 volwassen en 1 kitten) in de ochtend natvoer Animonda Carny en 's avonds kvv.
We hadden hiervoor zoveel problemen, echt een dramaverhaal dat ik jullie zal besparen. M'n moederpoes had een nest gekregen echter ze kreeg daarna Giardia, darm- en maagontsteking, alvleesklierontsteking. Ze ging bijna dood omdat de kittens haar zowat 'op aten' en zij al maanden aan de diarree was. Ze heeft op de IC van de dierenarts gelegen en ze kreeg daar voeding van Royal Canin. Ze had inmiddels al 4 maanden continue diarree en de dierenarts verklaarde mij voor gek dat ik naar graanvrij voer wilde en zelfs naar KVV. Dat was voor het kitten uit den boze. En graanvrij was een hype. In ieder geval, ik was blij eindelijk na al die maanden een keurige drol in de bak te zien.

In ieder geval, gestart toen met animonda carny puur rund. Wat ik merkte was dat ze snel weer trek kregen. Ik heb er toen applaws brokjes zonder granen bij gezet. Heel rustig overgestapt naar 's avonds kvv.

Ik merk nu dat er weer wat zachte ontlasting komt. Komt dat door de lotgering kvv die wat vetter is, of komt het door de combi met het natvoer? Of zijn het toch weer de brokjes en moet ik die helemaal elimineren?
Ik vind moederpoes en kitten wel erg dik worden, ook nog zo'n puntje. Ik heb even gekeken naar hoeveel voer ze op een dag mogen. Ik hoop niet dat ze daardoor nog dikker worden.

Moederpoes is nu 4,8kg en het kitten (24 weken) weegt nu 3kg.

Moederpoes krijgt in de ochtend 100gr animonda carny en 's avonds 90gr kvv
Kitten krijgt in de ochtend 80gr animonda carny en 's middags en 's avonds 60 gr kvv (per portie)

Wat denken jullie? Kloppen deze verhoudingen of geef ik ze teveel? En snappen jullie die diarree nu weer?! Ik geef toch goed spul.

 
Geplaatst : 04/03/2017 1:59 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De hoeveelheden die je noemt lijken me niet teveel. Je voert er geen brokken meer bij toch? Het kan inderdaad zo zijn dat Lotgering vet is, en je zou heel goed eens een ander merk kunnen proberen. Dan weet je ook meteen of de slechte onlasting daar door komt.

Diarree kan heel veel oorzaken hebben en hoeft niet aan de kwaliteit van de voeding te liggen.

 
Geplaatst : 05/03/2017 5:19 pm
(@anouk68)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Inderdaad geen brokken meer en ik merk dat als ik deze hoeveelheden geef, ze niet meer om de brokken zeuren. Het kitten wil alleen minder natvoer eten, die eet het liefst 50 mg natvoer en meer KVV.

Kunnen katten alleen KVV eten of is dat niet voldoende qua vitaminen en mineralen? Het is wel totaalvoetbal voor de kat.

 
Geplaatst : 07/03/2017 1:27 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Totaalvoer betekent niet dat het compleet is, dan moet er echt de term compleet op staan. Mijn visie op de compleetheid van Lotgering voor de kat vind je hier: https://www.voerwijzer.com/kvv_merken/lotgering-totaalvoer-voor-de-kat/. Het liefst afwisselen met een ander merk dus.

 
Geplaatst : 07/03/2017 4:19 pm
Deel: