Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

spugen

5 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
697 Bekeken
(@lijda)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 
Goedemorgen,

Wij zitten met een probleem. Onze kat wally zit al een tijdje aan Bibi katvoer, maar nu sinds een week

moet hij telkens spugen als hij heeft gegeten, maar het stomme is dat hij buiten een muis of wat dan ook vangt niet hoeft te spugen.... Moet ik nu over op natvoer of ander kvv ?? me kat is heel kieskeurig en zit nu ongeveer 2 jaar op kvv en is 10 jaar oud....
 
Alvast bedankt voor jullie advisen
gr Lijda

 
Geplaatst : 26/02/2016 7:48 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat is wel vreemd inderdaad. Je zou kunnen kijken of het wel goed gaat op een ander merk, of als je Bibi licht verwarmd. Maar je zou zeggen dat hij rauw goed kan verteren, als hij prooidieren eet.... Je kunt ook zelf prooidieren voeren, kijken of dat goed gaat. Daarna is blikvoer inderdaad een optie om te proberen, of het toevoegen van verteringsenzymen. En anders toch eens naar de dierenarts.

Succes!

 
Geplaatst : 27/02/2016 12:20 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Het schiet me nu te binnen dat we nog niet aan een allergie of intolerantie hebben gedacht. Het kan zijn dat je kat een allergie of intolerantie heeft opgebouwd voor een van de ingrediënten in Bibi. Probeer dus eens een ander merk, en dan een product zonder de diersoorten die je nu voert.

 
Geplaatst : 28/02/2016 12:06 pm
(@lijda)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 
We gaan het deze week nog effe aankijken. Blijkbaar was er iets mis met de rollen van Bibi.... Maar goed het is gewoon een eigenwijze kat. GRRR Dan bedenk je het is klaar en ik stop ermee en dan eet hij weer heerlijk en is er niks aan de hand.... Misschien rare vraag maar Rauw vlees en natvoer kan ik dit combineren ? Dus in de morge rauw en in de avond nat.... Toen hij vroeger op de brok zat moest ik ook altijd tussen door afwisselen omdat meneer het zat was. hahaha

 

 
Geplaatst : 05/03/2016 9:11 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Oh, je denkt dat het spugen komt doordat er iets mis was met de rol Bibi? Opzich zou dat fijn zijn, dan kan je het blijven voeren. En dan hopen dat er niet weer een foute rol tussenzit.

Ja je kunt rauw voer prima combineren met natvoer :)

 
Geplaatst : 05/03/2016 10:10 am
Deel: