Forum

Elimeren van voer (...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Elimeren van voer (kip)

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
442 Bekeken
Berichten: 2
Topic starter
(@l-van-beek)
Lid
Deelgenomen: 7 jaar geleden

 

Onze Sam (Wetterhoun van 6 jr) lijkt allergisch te zijn voor kip. Tenminste, dat denken we.

Hij krijgt normaliter Acana Classic Red en 2 a 3x Smuldier Compleet per week. Daarbij iedere dag een snackje (of twee)

Nu wil ik starten met een eliminatie dieet om te kijken of de jeuk minder wordt. Hij krabt vooral aan zijn oren, had daar onlangs ook gisten. Likt ook aan zijn poten. Van de DA toen zalf en tijdelijk apoquel (voor de jeuk) gekregen met het advies voor hypoallergeen voer. Maar dan mag hij ook verder niets 🥺 dus daar hebben we even mee gewacht. Zoekspelletjes, kauwtraktaties etc kunnen dan niet en dat willen we (nog) niet. Wel hebben we hem vanaf die tijd geen kippenpoten-snacks meer gegeven en eigenlijk lijkt het nu al iets minder....

Ik heb Smuldier inmiddels gemaild en nu blijkt dat hier ook kip in zit. 

Vandaar dus het eliminatie dieet.

Nu komt de vraag 🤪:

Wat is een goed voer om uit de proberen, samen met KVV (zoals we nu ook doen) welke ook snacks/tussendoortjes hebben? En het liefst ook nog een beetje betaalbaar?

Ik denk nu aan bv eend (of lijkt dat op kip?) of mss konijn ?  Of Acana houden en iets anders voor Smuldier?

Hoor graag of er iemand is die dit herkent. Alvast bedankt!

 

 

 

 

 

 

 

3 reacties
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Je bent op zoek naar brokken, kvv en snacks om te voeren aan Sam, als eliminatiedieet? Je zou voor de zekerheid ook rund en lam kunnen vermijden. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor konijn of paard. Er zijn brokken met alleen konijn of paard als diersoort, er zijn kvv's met alleen konijn of paard, en je kunt gedroogde snacks van alleen konijn of paard kopen.

Brokken met alleen konijn of paard:
Brokken vergelijken - alleen konijn of paard

Kvv met alleen konijn of paard:
Kvv-mixen vergelijken - alleen konijn of paard

Informatief artikel over kvv bij allergie
https://www.voerwijzer.com/welke-kvv-merken-rauwvoer-bij-voedselallergie/  

 

Succes!

Beantwoorden
1 reactie
(@l-van-beek)
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Lid
Berichten: 2

@voerwijzer-meike 

Inmiddels wat uitgeprobeerd. Waaronder Purizon

Dit eet hij met smaak, poept goed maar wel veel (meer dan eerder) en hij laat vreselijke winden.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Grt Linda 

Beantwoorden
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Dat zou kunnen liggen aan de eiwitvertering. Het kan dan helpen om iets kleinere maaltijden te geven, of de brokken te combineren met beter verteerbaar voer, of verteringsenzymen bij de maaltijden te geven.

https://www.voerwijzer.com/welke-enzymen-voor-de-hond-of-kat/

Beantwoorden
Deel: