Forum

Pup poept enorm vee...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Pup poept enorm veel van Riverwood Puppy Duck

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
881 Bekeken
Berichten: 1
Topic starter
(@annaenjazz)
Lid
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Mijn pup (9 maanden) heeft al heel veel  anaalklierproblemen gehad in haar korte tijd dat er is. We hebben ontzettend veel geprobeerd (allergietesten, hypoallergeen voer, homeopathische middelen, lijnzaad etc. etc.) maar niets heeft effect. Haar anaalklieren raken na 3 weken super vol zodat ze weer leeggedrukt moeten worden. Gelukkig nog geen anaalklierontsteking gehad, maar daar hebben we mazzel mee volgens de dierenarts.

We hebben nu besloten dat we haar anaalklieren laten verwijderen zodat het klaar is met dat gedoe voor haar.  

 

Toen Jazz op Hill's Z/D voer zat, viel ze enorm af. Ik moest 1x zoveel voer geven en toen bleef ze op gewicht. Ze poepte toen eigenlijk 2 drollen per dag. Nu bleek dat er geen enkele verandering kwam door het voer, ben ik Riverwood puppy Duck gaan geven en haar drollen zijn iets minder vast maar redelijk normaal (zoals mijn vorige hond ze poepte). Maar de hoeveelheid pup is niet normaal meer zoveel. Dit lijkt mij niet oke, maar volgens mij is de kwaliteit van het voer prima. Staat ook goed omschreven op deze site. Kan het te maken hebben met de hoeveelheid ruwe eiwit dat er in deze brok zit. Ze moet nu ook veel meer drinken dan bij het andere Hill's voer.

 

En KVV gaan we niet voeren. Partner is vegan en ik zie het zelf ook niet zitten om met puur vlees te gaan werken.

Hopelijk heeft er iemand tips?

Groet

Anna

1 reactie
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Ja de hoge hoeveelheid (verhit en bewerkt) eiwit kan voor meer ontlasting zorgen als de hond dit niet goed kan verteren. Het kan helpen om een brok te voeren met minder eiwit, of om verteringsenzymen toe te voegen. Vaak helpt het ook om kleinere maaltijden te geven en dan eventueel een maaltijd(je) extra.

Wat vervelend van die anaalklierproblemen, soms heeft voeding geen of te weinig invloed. Het belangrijkste is stevige ontlasting, misschien dat je nog gekookt voer kunt proberen zoals Dogchef.

 

Succes met de keuzes! 

Beantwoorden
Deel: