Forum

Voerkeuze voor mijn...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Voerkeuze voor mijn hond

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
667 Bekeken
Berichten: 1
Topic starter
(@caeleste)
Lid
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Ik heb een pup van 11 maanden en oriënteer mij momenteel op adult brokken. Mijn pup is een kruising Welsh corgi cardigan/dwergteckel/shih tzu van ongeveer 11kg.

Voordat ik deze website had gevonden en dus nog minder kennis had van hondenvoer leek Eukanuba Adult mij een goede brok en heb ik deze besteld. Echter heb ik de dag na het bestellen deze website gevonden en leerde ik veel nieuws over hondenbrokken. Na het doorlezen van deze website en het zien van andere online bronnen  leek Farmina N&D Pumpkin chicken & pomegranade mij een goede keuze en heb ik deze besteld (en zou ik Eukanuba terug sturen). Echter sprak ik vandaag op mijn werk met iemand die ook veel van hondenvoeding weet en die zei dat ik goed moest opletten voor het risico op DCM aangezien dit veel aan graanvrije producten/merken gerelateerd wordt (zoals de brokken die ik had gekozen van Farmina). 

Ik ben nu als ik eerlijk ben een beetje de weg kwijt. Ik keek verder naar andere opties van Farmina en zag dat zij ook Farmina N&D Ancestral Grain chicken & pomegranade hebben. Is deze optie net zo goed als de pumpkin alleen met minder risico op DCM? En wat maakt Farmina N&D Ancestral Grain chicken & pomegranade dan uiteindelijk beter dan Eukanuba? Want als dat niet beter is, kan ik net zo goed Eukanuba houden want die is goedkoper. 

Kan iemand mij advies geven? Dank je wel!

1 reactie
Berichten: 1394
(@voerwijzer-meike)
Lid
Deelgenomen: 13 jaar geleden

Farmina is een merk dat juist niet in verband wordt gebracht met voedingsgerelateerde DCM. 

Hier vind je alle Voerwijzer-artikelen over deze kwestie: https://www.voerwijzer.com/tag/hartproblemen-door-graanvrije-brokken/

Ik zou me geen zorgen maken. Om het eventuele risico nog verder te verkleinen zou je twee merken of twee smaken kunnen afwisselen.

Waarom Farmina beter is dan Eukanuba? Uit mijn hoofd denk ik dat het vooral neerkomt op de hoeveelheid en kwaliteit van het eiwit en de opneembaarheid van de toegevoegde mineralen. Daarnaast voegt Farmina gezonde stoffen toe zoals taurine en carnitine en relatief hoge hoeveelheden glucosamine en chondroïtine.

Beantwoorden
Deel: