Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Primeval

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,679 Bekeken
(@carmen)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik heb een vraagje, zou het kunnen dat een hond allergisch is voor het suplement Primeval? Ik zit hier met twee duitse herders die ik op een eliminatie dieet heb staan. Ik had de keuze gemaakt Konijn (zie ook mijn vraagstelling bij de Kiezenbrink mixen), nu gaat het bij de ene goed maar de ander kreeg extreme jeuk en ook plekken en zijn huid in de liezen is zwart en hij ruikt een beetje. 

Sinds een maand of 2 geef ik al mijn honden hier Primeval aangezien ze al op leeftijd zijn en in de sport hebben gezeten.

Ik weet dat beide honden niet tegen rund/kip kunnen. Nu heb ik ooit gelezen dat de gelatine uit het sternum van kippenborst word gemaakt... nu vraag ik mij dus af zou dit ook een reactie kunnen geven. 

Of moet ik voor de hond die heel erg reageert een ander vleessoort moeten geven dan konijn. 

Alvast bedankt voor jullie recties. 

Carmen

 
Geplaatst : 15/12/2014 11:17 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik denk dat het goed mogelijk is dat er een allergische reactie ontstaat door de gelatine. Ik lees op internet dat daar een allergie voor kan zijn en dat het meestal van rund, varken of kip wordt gemaakt. Opvallend is dat gelatine wel gehydrolyseerd is, waardoor de eiwitten 'kapot' zijn en niet meer herkenbaar als bijvoorbeeld 'rund', maar kennelijk zijn er dan toch nog een paar intacte eiwitten, of er kan een allergie ontwikkeld worden op echt de gelatine zelf. Je zou Primeval zelf ook even kunnen vragen. Je kunt dit supplement eventueel vervangen met bone broth van konijnenbotten, zit ook collageen in en allerlei mineralen in goed opneembare vorm. Maar dat kost wel wat meer werk.

Ik zou gewoon eens proberen of het beter gaat als je het supplement een paar weken niet voert.

Als het zo is dat de gelatine een probleem lijkt te zijn, is er nog iets om uit te zoeken, want ik lees dat veel vaccinaties gelatine bevatten. Als je laat vaccineren, zou ik voor de zekerheid even vragen aan de dierenarts of er gelatine in zit.

 
Geplaatst : 16/12/2014 11:42 am
Deel: