Forum

natvoer bubeck voor...
 
Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

natvoer bubeck voor katten

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
966 Bekeken
(@jolandita)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Is het natvoer van het merk Bubeck goed voor katten?
Een van mijn katers is heel kieskeurig.
Ik heb Bubeck blikjes gekocht en wonder boven wonder eet hij daar een half blikje van op.
Tevens eet hij almo nature holistic digestive help: gevogelte (zakjes).
Verder een mini beetje orijen kat/kitten brokjes en applaws kip brokjes.
En soms een klein beetje id voer blik van Hills. Voorheen Canagan blikjes, maar dat wil hij ook niet meer.
Als hij het niet meer wil gaat hij zelfs soms in 'hongerstaking'....
Het is een groot drama. Hij lust bijna niks. Ik ben bakken met geld kwijt met proberen, proberen en proberen.

Dit is de samenstelling van Bubeck:
CHICKEN & SALMON 100 G
Omschrijving
SAMENSTELLING
Kip (55%)Bouillon (28.7%)Zalm (15%)Mineralen (1%)Distelolie (0.2%)Eierschaalpoeder (0.1%)
ADDITIEVEN
Taurine (1500 mg)Vitamine D3 (200 IE)Zink (15 mg)Mangaan (3 mg)Jodium (0.75 mg)Kippenhart Kippenvleesmeel Maag Kippennek
ANALYTISCHE BESTANDDELEN
Vochtigheid 80%
Ruwe proteïne 10.7%
Ruw vet 6.1%
Ruweas 2.3%
Ruwe vezel 0.3%

en
MIZZI PURE TURKEY SINGLE PROTEIN 100 G
Omschrijving
SAMENSTELLING
Kalkoen (70%)Bouillon (28.7%)Mineralen (1%)Zalmolie (0.2%)Eierschaalpoeder (0.1%)
ADDITIEVEN
Taurine (1500 mg)Vitamine D3 (200 I.E)Zink als zinksulfaat monohydraat (15 mg)Mangaan (II) sulfaat-monohydraat (3 mg)Watervrij calciumjodaat (0.75 mg)Kalkoenvlees Kalkoennekken Kalkoenhart
ANALYTISCHE BESTANDDELEN
Vochtigheid 80%
Ruwe proteïne 10.4%
Ruw vet 5.5%
Ruweas 2.5%
Ruwe vezel 0.3%

 
Geplaatst : 11/11/2019 2:30 pm
(@jolandita)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

oh ja, ik geef hem ook nog 20 gram gekookte biologische kip en 20 gram gekookte wilde zalm per week.
De biologische kip gaat er altijd wel smakelijk in.... De zalm moet gevoerd worden...
Soms ook nog gekookte makreel of gekookte bio kalkoen.
Als hij echt bijna niks eet van zijn reguliere kattenvoer, dan probeer ik ook nog 3 brokjes hills TD, om te kijken of hij dat dan nog eventueel wil....
Mijn kater is 5 jaar (een Sibeer) en heeft een mini beetje ontstoken tandvlees, in het verleden was het behoorlijk erg, maar nu gaat het veel beter.

 
Geplaatst : 11/11/2019 2:48 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

De samenstellingen die je plaatste van de Bubeck natvoedingen zien er goed uit. Je kan dit zeker met een gerust hart voeren.

Wat ontzettend lastig dat hij zo slecht eet. Dit is vast niks nieuws voor je, maar voor de zekerheid zeg ik het toch: afwisseling van smaken kan slecht-eet-problemen verkleinen. Het meest optimaal schijnt afwisseling per drie dagen te zijn, maar dat zou voor jouw kat anders kunnen zijn.

Volgens mij ben je heel goed bezig met gezonde voedingen uitproberen. Gekookte (mag ook rauw) stukjes vlees zijn heel gezond, zolang het geen hoofdvoeding is (want dan is het menu uit balans). Heb je ook rauwe vleesvoedingen geprobeerd?

Succes!

 
Geplaatst : 12/11/2019 11:00 am
(@jolandita)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Heel erg bedankt voor je reactie Meike!
Ja het is echt heel lastig, soms is mijn enige oplossing een blikje tonijn uit de supermarkt en dan wonder boven wonder gaat hij de volgende dag weer over op kattenvoer.
Ik heb ook een aantal rauwe voedingen geprobeerd, maar een paar hapjes en dan zegt hij ''tot ziens''...
Ik twijfelde over Bubeck, omdat in de meeste blikjes distelolie zit, vandaar mijn vraag.

Mijn andere katertje kreeg een lange tijd Ziwipeak lam brokjes en almo nature digestive help zakjes ivm met soms bloed bij zijn ontlasting.
Endoscopie en biopten hebben uitgewezen, dat het alleen wat makkelijk bloed bij zijn uitgang bij anus, verder alles prima.
Nu gaat het al weer een tijd goed met ziwipeak en almo nature.
Tot mijn ongerustheid las ik dat dat Ziwipeak id-methionine bevat, dus ik ben 2 weken geleden maar snel overgestapt op brokjes Orijen kat en kitten. Ik las dat je ziwipeak aanbeveelt, maar het bevat wel het vervelende id-methionine. Vandaar ook hier grote twijfels.

 
Geplaatst : 12/11/2019 12:57 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Distelolie is niet slecht. Het bevat veel meervoudig onverzadigde vetzuren, waardoor het snel oxideert, dus het is niet goed om lang te bewaren na openen. Maar er zit zo weinig van in dat je gewoon de normale bewaartijd voor blikvoer kunt aanhouden, het liefst binnen 24 uur opmaken maar 48 uur kan ook nog. Ik denk dat het is toegevoegd voor de vitamine E.

 
Geplaatst : 16/11/2019 2:24 pm
(@jolandita)
Berichten: 5
Lid
Topic starter
 

Heel erg bedankt voor al je antwoorden👍😇

 
Geplaatst : 23/11/2019 5:05 pm
Deel: