Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Anubis persbrok

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,029 Bekeken
(@01annelies)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Hoi Meike,

Heb je al iets gehoord over het merk Anubis hondenvoer ( http://www.anubis-hondenvoeding.be/ )? Het is een nieuw merk voor persbrokken.

Tot mijn verbazing zit daar in de Active en High Energy 48% en 42% vlees in. Dat is opmerkelijk want van andere persbrokfabrikanten zoals Cavom, Farmfood, DGL, Naturis e.d. had ik begrepen dat er niet meer dan een 25-30% vlees mogenlijk is in de brok vanwege het persen/uit elkaar vallen.

Ik heb wel eens Lukkulus geprobeerd, daar zit 32% vlees/vis in, maar mijn honden gingen er enorm veel  van drinken en na 3 weken was dat nog niet verbeterd dus daar ben ik mee gestopt. Over Cavom Compleet en Cavom Lam/Rijst ben ik erg tevreden, maar heb liever een persbrok met een hoger vleespercentage. Volgens de fabrikanten was dat niet mogelijk, maar Anubis heeft dat dus wel.

Ik heb contact opgenomen met Anubis en gevraagd hoe dit kan, maar kreeg dit ontwijkende antwoord:

"Beste Annelies, wij hebben deze informatie rechtstreeks van de producent ontvangen. Indien deze informatie niet zou kloppen zouden we dit ook niet mogen claimen op onze website. Op de exacte productiemethoden hanteert de producent een strenge know how policy. De ingrediënten mogen geweten zijn, maar hoe zij het voor elkaar krijgen is bedrijfsgevoelige informatie."

Voor nu heb ik een zak Active besteld en ga kijken hoe mijn honden(mechelaars) erop reageren. Het zijn kieskeuren. Heb verschillende soorten voer geprobeerd, als er te weinig energiewaarde in zit merk ik dat snel. Dat is dan ook te reden dat ik niet alleen KVV(Herby) voer, zonder koolhydraten hebben ze een verminderde prestatie, herstellen ze langzamer en hebben minder energie.

Ben erg benieuwd wat jij ervan vindt!

Met vriendelijke groet,

Annelies

 
Geplaatst : 26/05/2016 1:57 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Anubis kende ik ook nog niet. Deze brokken zijn misschien gemaakt met de nieuwe persmachine. Biofood gebruikt deze ook en kan daardoor ook hogere eiwitgehaltes voorelkaar krijgen. 

Super Premium Excellent Active (wat een naam haha) bevat 26% eiwit, maar​ Super Premium Excellent High Energy bevat zelfs 30% eiwit! Dat is voor een geperste brok inderdaad veel, en zeker het proberen waard. Ze gebruiken helaas goedkope mineralen, maar als je ook complete vleesvoeding voert zal dit geen probleem zijn. 

Wat bedoel je met te weinig energie-waarde? Het aantal verteerbare calorieën?

En heb je ook geprobeerd om gewoon zelf rijst, aardappelen en/of haver bijvoorbeeld toe te voegen aan de vleesvoeding? Dan heb je de nadelen van brok niet.

 

 
Geplaatst : 27/05/2016 11:37 am
(@01annelies)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

Dat is fijn te weten dat er een nieuw soort machine is, dat verklaart waarom dat nu wel kan!

Ik heb al een paar keer brokken gehad met een lagere energiewaarde(en dus meestal ook minder eiwit/vet) en dan moeten ze er erg veel van eten(soms we 2x de aanbevolen hoeveelheid).

Mijn mechels zijn vreselijke kieskeuren, als ik rijst, aardappelen of zelfs pasta door de KVV meng, dan eten ze er omheen. Om dan apart te koken en alles te gaan pureren om het dan door de KVV te gaan mengen vind ik omslachtig.

Mijn ene mechel eet Anubis goed, de ander zo zo ... Baal als een stekker, zelfs bijna alle KVV(verschillende smaken en merken) eet hij met lange tanden.

Ik zal over een paar weken een update plaatsen over hoe ze het erop doen.

 

 
Geplaatst : 02/06/2016 10:29 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Beste,

Het klopt inderdaad dat wij de nieuwste productie methodes hanteren. Onze productie methodes voldoen aan de strengste kwaliteitsnormen gmp+ en IFS . Wij zijn er van overtuigd dat onze persbrok beter is dan vele Amerken in het zelfde sigment. Moesten jullie nog niet overtuigd zijn vraag u gratis proefpakket aan op info@anubis-hondenvoeding.be

 
Geplaatst : 06/06/2016 8:32 pm
Deel: