Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

beagle op purina pro plan

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,390 Bekeken
(@tahoud)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Hi,

Onze (gesteriliseerde) beagle zit i.v.m. haar gewicht min of meer op dieet om niet te zwaar te worden (we houden haar gewicht goed in de gaten en voeren "op zicht". Ze eet echter veel poep en bepaalde gras soorten (dat dikkkere gras). De dierenarts meent dat de hond niks te kort komt, maar denkt dat ze waarschijnlijk gewoon honger heeft. Op advies voeren we daarom al een tijdje gekookte boontjes bij (ruim een half jaar nu), maar dit geeft geen verschil.

Ik wilde daarom overgaan op de opti-weight variant, "speciaal voor gesteriliseerde honden en honden met overgewicht" maar ben n.a.v. deze site minder enthousiast geworden over het pro plan voer.

Zou het overstappen op een kwalitatief betere brok hier tegen kunnen helpen? Ik denk dan bijv. aan Acana classic prairie poultry (wil het wel betaalbaar houden).

Oh en, we kopen nu altijd een 14 KG zak maar doen daar erg lang mee (ruim 2 maanden). Nu begreep ik dat het lang bewaren van voer helemaal niet goed is, klopt dit?

Mvg Thijs

 
Geplaatst : 05/09/2018 10:20 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dag Thijs, lang bewaren is inderdaad niet goed. Je kunt beter kleinere zakken kopen. Deze kun je het best bewaren door de zak na openen in een goed afsluitbare bak/toen te doen. Niet de zak leeggooien, want dan komt er extra zuurstof bij en dat wil je juist vermijden.

Ik raad je aan om ook eens te kijken of natvoer of rauwe vleesvoeding en optie voor je is. Dit werkt vaak beter tegen overgewicht. En de darmflora optimaliseren is een goed idee, ook een verkeerde darmflora kan bijdragen aan overgewicht. Als je (deels) brokken wilt voeren is Acana classic prairie poultry prima om te proberen. Maar met alleen andere brokken is het heel lastig om hardnekkig overgewicht kwijt te raken.

 
Geplaatst : 06/09/2018 12:43 pm
(@tahoud)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Hi Mike, bedankt voor je reactie.

Ik had rauw voer al bekeken, maar dat is voor ons niet echt een optie. Ik heb even zitten kijken naar de blikken van Hermanns als voorbeeld, dat ziet er nog wel betaalbaar uit volgens mij.
Alleen, moet een hond niet ook voldoende kauwen voor het gebit? Zou het dan niet beter zijn natvoer en brokken af te wachten (bijvoorbeeld sochtends natvoer en s'avonds brokken)

Overigens is hardnekkig overgewicht misschien wel wat sterk uitgedrukt, ze zit nu meestal tussen de 13,5 en 14 kilo, en we willen haar graag op 13 hebben.

 
Geplaatst : 06/09/2018 3:13 pm
(@tahoud)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik zie dat mijn telefoon er Mike van heeft gemaakt, moet natuurlijk Meike zijn excuus.
Ik had nog wel een vraag, hoe Lang kun je een geopende zak brokken in voertonax bewaren?

 
Geplaatst : 06/09/2018 4:28 pm
Deel: