Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Nierdieet kat

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,188 Bekeken
(@kell-snelders)
Berichten: 29
Lid
Topic starter
 

Hallo,

ik heb een vraag ivm één van onze katten. Hij moet overschakelen naar een nierdieet en de DA raadt Calibra renal aan.

Samenstelling:
Rijst (46%), gedroogde eieren (15%), zalmolie (7%), kippenvet, gedroogde appels, aardappeleiwit, gehydrolyseerde kippenlever, biergist, calciumcarbonaat (1,7%), kaliumcitraat (0,7%), extract van kruiden en vruchten (300 mg/kg - rozemarijn, druiven, kurkuma (geelwortel), citrus, kruidnagel), mannanoligosacchariden (160 mg/kg), fructo-oligosacchariden (130 mg/kg), yucca schidigera-extract (100 mg/kg).

Ik heb het even opgezocht. Het probleem is dat we 4 katten hebben waarvan 2 Ragdolls die nu 1,4 jaar zijn en de andere twee zijn 12 jaar waaronder de kater met nierfalen (Waarde 233), zijn zusje heeft waarde 149 en ze zouden 141 mogen hebben. Hen 2 op nierdieet zetten kan dus geen kwaad, maar ik vraag me af wat ik moet doen met de 2 jongste katten. Ik ben niet in de mogelijkheid om apart te voeren en de oudste kattin moet continu kunnen eten ivm veel overgeven als ze niet continu eet. De DA zegt dat het geen kwaad kan om aan iedereen dit dieet te geven.

Weet iemand hier meer informatie over?

Dank bij voorbaat.

 
Geplaatst : 25/08/2018 12:40 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Nee dit zou ik niet aan je gezonde katten voeren. Er zit te weinig eiwit in en teveel koolhydraten. Wist je dat er voerbakken zijn die alleen opengaat voor de kat die de chip staat waar de bak op reageert? Ik denk dat dat de beste oplossing is in dit geval. Het natvoer lijkt me beter geschikt voor gezonde katten, maar dat kun je niet de hele dag laten staan. Vraag anders eens Arrianne van www.voervoorkatten.nl om advies, zij heeft hier meer ervaring mee, vooral ook qua praktische oplossingen.

 
Geplaatst : 26/08/2018 1:18 pm
Deel: