Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

hoeveelheid pupvoeding brokken naturis puppy xl

7 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
858 Bekeken
(@gerard)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

ik wil mijn bouvierpup van 8 weken over laten gaan naar naturis puppy xl.
ik geef nu 3 x per dag een ander merk en 3 x 120 gram.
hoeveel per keer moet ik natures geven en hoeveel gram per keer.
wie kan mij informeren
gerard

 
Geplaatst : 19/10/2011 11:27 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hallo Gerard,

Op de website van Naturis kun je de gegevens bekijken.

Helaas kloppen niet alle gegevens op de website, dus ik weet niet zeker of deze hoeveelheden kloppen. Er staat ook altijd een voedingsadvies op de zak van de brokken, dus als je de brokken in huis hebt kun je het makkelijk opzoeken.

Richtlijnen voor hoevaak voeren per dag:

(dit geldt voor alle brokken)

- tot 3 maanden oud: 4x daags

- van 3 maanden tot 6 maanden oud: 3x daags

- vanaf 6 maanden en ouder: 2x daags

(bron: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/puppy.html)

 
Geplaatst : 19/10/2011 9:40 pm
(@gerard)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Bedankt voor je reactie.
Momenteel geef ik 3 x daags 70 grams van puppy xl van Naturis.
Aan de ontlasting te zien is het goed, lichtbruin en normale boles om het zomaar te noemen
Ik heb van een dierenwinkel 5 kg in een losse zak meegekregen dus heb niet de beschiking over informatie van hoeveelheden.
Volgens de winkel moet de pup ongeveer 200 gram per dag krijgen , dus wij doen 3 x ongeveer 70 gram.
In de ochtend om 8 uur, dan 12 uur en de laatste 6 uur in de avond.
Eigenlijk zijn wij wel tevreden zo en hebben het idee met dit voer door te gaan.
Er zijn zoveel soorten met plus en nadelen dat de mens door de bomen het bos soms niet meer ziet.
Het beestje heeft een anti vlo capsule in de nek gekregen, Advantage 4 x 1,0 ml één dag gelden maar krabt zich nog steeds.
Zijn bezig met het zindelijk maken dus de ene avond mijnvrouw op de bank en vanavond is het mijn beurt.
Gaat de goede kant op maar ik heb wél een cronisch slaapgebrek zo zachtjes aan.
Wat heb je voor reactie op dit antwoord en wat voor hond heb je zelf
Groet
gerard

 
Geplaatst : 20/10/2011 6:38 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 
Hoi Gerard,
 
De hoeveelheid is natuurlijk altijd afhankelijk van de vodselbehoefte van je hond. Dus wordt je pup te dik of te dun, dan kun je het aanpassen. 'Op het oog voeren', wordt dat genoemd.

Ik wil je aanraden om in ieder geval eens per week ook rauw vlees te voeren, in de meeste dierenspeciaalzaken kun je rauwe vleesvoedingen voor de hond kopen. Hiermee verklein je het risico op het ontstaan van voedselallergie, houdt je het immuunsysteem beter op peil en... lees maar eens dit artikel:  http://www.voerwijzer.com/artikelen/vers-vlees  . En voor een groot ras, waarbij de ontwikkeling van het bot erg belangrijk is (ook met betrekking tot groeipijnen), is het voeren van een natuurlijke calciumbron een aanrader. Daar kun je meer over lezen in dit artikel:  http://www.voerwijzer.com/artikelen/wat-een-goede-kvv

 
Ik herken altijd heel snel of de jeuk veroorzaakt wordt door vlooien, doordat er dan allemaal zwarte stipjes (vlooienpoepjes) in de staartaanzet zit. Het kan ook een andere oorzaak hebben, zoals omgevingsallergie of voedselallergie, maar ik weet niet of dat bij zo'n jonge pup al ontstaan kan zijn.

Sterkte vannacht! Lijkt me best zwaar, een pup opvoeden en zindelijk maken. Daarom heb ik gekozen voor een herplaatsertje waarbij dat al gebeurd was! Een klein rasloos hondje. Een fotootje van haar:

 

 
Geplaatst : 20/10/2011 7:41 pm
(@gerard)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Hallo, daar ben ik weer.
Neem je advies ter harte en ga bij de winkel eens informeren naar toevoeging van vers vlees én of dit moet worden gegeven per maaltijd mét brokken van Naturis of een dag alleen vlees.
Trouwens die Naturis geeft wel enorme stank aan de ontlasting.als hij de kans krijgt vreet hij z'n eigen strond op, wél makkelijk misschien maar we laten het toch maar niet toe
Leuk fotootje trouwens.
Ja, en dan het jeukprobleem. et is een blonde bouvierpup dus moet je zwarte vlooien goed kunnen zien.
Een vlooienkam is helaas geen optie want die komt niet door diie stugge vacht (nestharen) heen en zou ik alles kapot trekken.
Het is ook moeilijk om tussen de haren te controleren want de inplanting van de haren is zéér dicht.
We gaan toch vandaag maar weer op jacht naar die wezentjes .
De hond lag de hele nacht naast mij rustig in de mand maar wordt steeds wakker van de jeuk en krapt dan als een gek.
Groet. gerard

 
Geplaatst : 21/10/2011 7:53 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Gerard,

Als de jeuk van de vlooien komt, en je doodt de vlooien met een pipetje (vergeet ook niet de omgeving te behandelen met omgevingsspray), dan is nog niet meteen de jeuk weg. Die vlooien hebben al gebeten en dat blijft nog een tijdje jeuken. Dus misschien nog wat geduld wat dat betreft. Lijkt me erg onrustig voor jullie 's nachts!

Enorm stinkende ontlasting en eigen stront opeten, klinkt niet als een optimale voeding... Er zijn diverse visies hierop, maar het zou kunnen dat hij het doet omdat hij een tekort ergens van heeft of doordat het lichaam te alkalisch is en poep eten verzurend is. (zuur/base-balans) De waarheid weet ik niet, maar het zou heel goed aan de voeding kunnen liggen. Lees je eens goed in over vers voeren, over het algemeen zijn hier het minste klachten wat betreft stank en ook eigen-poep-eten schijnt hierdoor opgelost te kunnen worden.

Dierenwinkels weten helaas vaak niet zoveel over goede hondenvoeding, vaak geloven ze wat de  vertegenwoordigers van de hondenvoeding hen vertellen. Vandaar deze site :) Hopelijk heeft de dierenwinkel wat vleesvoeding liggen, vraag dan om een merk met gemalen bot als calciumbron. (op Voerwijzer is ook te vinden welke merken dat hebben). Qua vertering kun je het beste de vleesvoeding apart geven van de brokken. (voerwijzer.com/artikelen/veel-gestelde-vragen-kvv)

Succes, en ik hoor het graag als er ontwikkelingen zijn!

 
Geplaatst : 21/10/2011 4:44 pm
(@gerard)
Berichten: 4
Lid
Topic starter
 

Bedanktvoor je uitvoerige info.
Ja, zo'n forum heeft een toegevoegde waarde met al de vragen die de mens zo kan hebben op dit gebied.
We laten het zo nog even wat het is en volgende week gaan we het experiment met het vlees eens aan want lijkt ons wel zinvol advies.

De zindelijkheid gaat goed, vannacht rustig in de mand naast mij gelegen en om 6.00 uur pas uit, geweldig toch.
We kennen steeds meer het gedrag in huis wanneer hij aanstalten maakt iets te moeten dus we maken vordering.
Geduld siert de mens, toch
Vandaag meegenomen naar de duien (hebben we hier genoeg in Katwijk, beestje genoot met volle teugen.Wat die vlooien betreft, samen met mijn vrouw het vachtje aan een strenge kontrole onderworpen maar niets gevonden.
Je kon wel eens gelijk hebben dat dit nog een beetje nasleep is dus wachten met spanning verer af en laat het je zeker weten over de afloop.
Wél makkelijk een hond met een blonde vacht om dat te controleren, zwart wordt lastiger

tot maar weer horens
groetjes gerard

 
Geplaatst : 21/10/2011 5:30 pm
Deel: