Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

carocroc van vobra

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
8,461 Bekeken
(@regina)
Berichten: 2
Lid
Topic starter
 

hoi daar, is carocroc een goed merk? weet iemand of er ook glucosamine en choidritine in zit

 
Geplaatst : 25/10/2011 1:53 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Op de website van Vobra kun je de ingredienten vinden.

In Kip&Rijst 25/16 zit bijvoorbeeld:

  • gedroogd kippenvlees
  • rijst
  • maïs
  • gerst
  • dierlijk vet
  • bietenpulp
  • gehydroliseerd kippeneiwit
  • lijnzaad
  • vitamines
  • mineralen
  • sporenelementen
  • gedehydreerde globine
  • gedehydreerde kippenlevers
  • lecithine
  • vobra-mix (tocopherol)

Carocroc staat ook op http://brokkenvergelijken.wordpress.com

Mijn beoordeling van het merk:

Er zitten in de meeste varianten veel granen, waaronder ook tarwe, wat vaak allergische reacties veroorzaakt. Er zijn wel varianten met minder graan, zoals Lam&Rijst Performance, Kip&Rijst 28/20 en Kip&Rijst Special Power. In deze laatste twee zit ook geen tarwe. Verder bevatten de brokken van Carocroc Vitamine K3, oftwel menadion, wat ook geen gezonde toevoeging is. Wel positief is dat het geen chemische antioxidanten gebruikt.

Een uitgebreidere beoordeling komt nog, want ik wil de brok opnemen in de brokkenvergelijking.

 
Geplaatst : 25/10/2011 3:55 pm
(@giok9)
Berichten: 2
Lid
 

Niet te best   voor actieve honden  claimen  ze de brok 25/15 .Nou vergeet het verlies  van  spiermassa en  plak  aan de tanden   plakkerige stoelgang,haar uitval steeds terug in  de rui..

Dus slechte ervaringen mee.

 
Geplaatst : 08/11/2011 11:51 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Onze Border Collie krijgt al 11,5 jaar deze brok (voor de actieve hond). Hij doet het er supergoed op en is inmiddels bijna 14 jaar! :)

 
Geplaatst : 14/06/2012 1:40 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik voer al jaren lam en rijst dieet van carocroc en adviseer het ook aan honden die bij mij logeren, bijna alle honden doen het er goed op, ook allergische honden. Het is vrij van gluten en bevat wel een "coating"waar gehydroliseerde kippeneiwit in zit maar dit geeft bij de meeste honden geen klachten omdat de eiwitketen in kleine stukjes is geknipt. Voor een "dieet"voer vind ik het in zijn categorie prijs/kwaliteit verhouding een aanrader.

 
Geplaatst : 30/06/2012 4:56 pm
(@isilda)
Berichten: 11
Lid
 

Hoi,

kijk hier eens.

http://www.brekz.nl

op die site staan alle ingrediënten erbij en de hoeveelheden.

Groetjes Isilda

 
Geplaatst : 12/02/2015 11:28 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Gaat u deze brok nog opnemen in een uitgebreidere beoordeling? Ik heb voor mijn inmiddels 1,5 jarige stafford verschillende merken geprobeerd (Orijen, Dog Lovers Gold kon hij niet zo goed tegen, dunne ontlasting) daarna vers vlees (o.a. naturis en daily meat) gegeven. Sinds een maand of 2 heeft hij veel last van maagzuur (braken in de ochtend, rommelige maag).  Toen overgestapt naar een brok lam/rijst van nutro choice 5 dagen en 2 dagen Energique. Daarnaast op wisselende tijden eten gegeven en zo laat mogeljk in de avond nog een beetje eten. Het is wel minder, maar nog steeds aanwezig. Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een goede brok, wilde kip, graan en gluten uitsluiten, maar nog niet echt gevonden.  Daarnaast lees ik veel dat vaak bij vers vlees het probleem oplost, vindt het vreemd hoe dit werkt, door vers vlees  wordt er toch meer maagzuur geproduceerd, waardoor een hond meer last krijgt van brandend maagzuur?

 
Geplaatst : 31/03/2016 11:25 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik denk niet dat ik deze brok ga opnemen Rachel. Er zijn zoveel brokken die er nog in moeten, en dit vind ik niet 1 van de beste merken.

Het klinkt inderdaad onlogisch, dat een hond minder last zou hebben van brandend maagzuur op vers vlees. Het nodig hebben van een zuurdere omgeving voor vertering, zorgt niet voor brandend maagzuur. Brandend maagzuur betekent eigenlijk dat het maagzuur op plekken komt waar het niet hoort. In de maag zit een beschermingslaag, zodat de maag zelf geen last krijgt van het sterke zuur. Als het maagzuur wat omhoog komt, richting de slokdarm, komt het op plekken waar niet zo'n sterke beschermingslaag zit. Dan gaat het zeer doen en kan het de slokdarm ook aantasten als het vaak gebeurt. De oprispingen gebeuren kennelijk sneller op brokken bij sommige honden. 

 
Geplaatst : 03/04/2016 10:19 am
 tat
(@tat)
Berichten: 1
Lid
 

Hallo, ik heb een vraagje aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie in voedingsland. Ik heb een choco labrador van 10 weken. Vanuit de fokker zit hij op carocroc. Zijn ontlasting is op zich prima, maar hij gaat wel 9 keer per dag en dat lijkt me toch wat veel. Het liefst houd ik hem op een droge brok omdat de transitie dan ook wat soepeler verloopt bij het overstappen (mocht dat nodig zijn) naar een andere brok. Ik vind het belangrijk dat hij goede bouwstoffen meekrijgt, maar dus ook dat hij minder ontlasting heeft. Wat zou jouw advies zijn? Alvast ontzettend bedankt voor je hulp!

 
Geplaatst : 17/11/2022 8:01 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Mijn advies zou zijn om een andere brok te gaan proberen. Negen keer is wel erg veel inderdaad en qua ingrediënten zijn er betere brokken te vinden. 

Wellicht heb je iets aan dit artikel:

www.voerwijzer.com/wat-zijn-de-beste-puppybrokken

 

 
Geplaatst : 23/11/2022 12:52 pm
Deel: