Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Is Wolf of Wilderness green fields met lam een goede brok?

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
2,537 Bekeken
(@angela)
Berichten: 1
Lid
Topic starter
 

Hallo allemaal Ik kwam deze brok tegen op zooplus.

Voor 4 kg betaal je €19.99 Is het wat?

Wolf of Wilderness Greenfields

vers kipvlees (41 %), stukjes aardappel (gedroogd), Gevogelte-eiwt (12 %, deels gedroogd en gehydrolyseerd), lamseiwit (8 %, gedroogd), bietenpulp (ontsuikerd), lijnzaad, gevogeltevet, biergist (gedroogd), ei (gedroogd), natriumchloride, bosvruchten (0,3%, gedroogd: cranberries, aalbessen, frambozen, vlierbessen), kruiden (0,2%, gedroogd: bijvoet, St. Janskruid, brandnetelbladeren, kamille, duizendblad, klein hoefblad, paardenbloemwortel) gistextract (gedroogd, 0,2% beta-glucanen en mannan-oligosachariden), appel (gedroogd), chicorée-inuline (0,1 %), zalmolie, zonnebloemolie.

Additieven per kg: voedingsfysiologische additieven: vitamine A 12.000 IE, vitamine D (vitamine D3) 1.500 IE, vitamine E (all-rac-alfa-tocoferylacetaat) 250 mg, vitamine C (ascorbylmonofosfaat, Ca-Na-zout) 100 mg, vitamine B1 (thiaminmononitraat) 12 mg, vitamine B2 (riboflavine) 12 mg, vitamine B6 (pyridoxinehydrochloride) 8 mg, vitamine B12 (cyanocobalamine) 180 mcg, niacine 35 mg, pantotheenzuur (calcium-D-pantothenaat-preparaat) 35 mg, foliumzuur 1,2 mg, biotine (D(+)-biotine) 300 mcg, cholinchloride 2.000 mg, koper (als koper(II)-sulfaat, pentahydraat) 12,5 mg, zink (als zinksulfaat, monohydraat) 100 mg, zink (als glycine-zinkchelaat, hydraat) 60 mg, ijzer (als ijzer(II)-sulfaat, monohydraat) 200 mg, mangaan (als mangaan(II)-sulfaat, monohydraat) 25 mg, jodium (als calciumjodaat, watervrij) 2,3 mg, selenium (als natriumseleniet) 0,35 mg. Technologische additieven: antioxidanten

 
Geplaatst : 13/10/2015 1:58 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wolf of Wilderness Green fields met lam ziet er uit als een prima brok. Wat jammer is, is dat ze doen alsof er veel vlees inzit, maar als je naar het eiwitgehalte kijkt is dit niet waar. Dat komt doordat het grootste gedeelte van het vlees vers is toegevoegd, bij de bereiding verdwijnt het meeste vocht en dan blijft er niet zoveel meer over.

Zo staat er op Zooplus ook "Omdat de wolf in de vrije natuur bijna geen koolhydraten opneemt, hebben ook wij in ons voer het aandeel koolhydraten laag gehouden." Dit is ook misleiding. Er zitten zo'n 40% koolhydraten in en dat is zeker niet een laag aandeel als je het vergelijkt met de natuurlijke voeding.

Los van de marketingpraatjes die naar mijn mening wat misleidend zijn, is dit een prima brok, zeker als je op zoek bent naar een brok die niet veel eiwit bevat.

 
Geplaatst : 15/10/2015 12:08 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik voer deze brok aan onze 2 border terriers naast carnibest.

1 van onze borders heeft een gluten allergie waardoor hij geplaagd wordt door krampaanvallen die lijken op een epilepsie. Sinds hij deze brok krijgt zijn de aanvallen van 2 maal per week afgenomen tot 1 maal per 3 maanden. ( mogelijk heeft dit te maken met scharrelen tijdens boswandelingen en het vinden van zwerfeten)

Prima brok, beide honden zijn er dol op.

 
Geplaatst : 20/02/2016 12:45 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
 

Ik denk als je dus volledig vers voert, het geheel wegblijft. En dat de brok best de boosdoener is dat er nog aanvallen zijn. Ik ga er even van uit dat je hond Spike's Disease (CECS) heeft. En let ook op bijvoorbeeld kip ( magjes zitten er vaak in, dus tarwe/graann risico).

 
Geplaatst : 01/03/2016 5:19 pm
Deel: