Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Reza brokken

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
929 Bekeken
(@royalcowboy)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ik had er nog nooit van gehoord:

Onze hond is heel heel heel erg moeilijk als het om eten gaat. Ze at tot haar eerste 6 maanden KVV van KIVO. Van de een op het andere moment at ze het niet meer. Even een tijdje aangekeken maar nee ze wou het echt niet meer. (lang verhaal maar doet er hier nu niet toe) Uiteindelijk een aantal (dure) brokken geprobeerd, maar ze at nauwelijks.

En toen kwam ik vorige week thuis en was onze huidige brok op. En bijna alle winkels waren dicht. Ik op zoek en vond er zowaar nog een open. Maar ze hadden alle merken die ik niet wou plus 1. En dit is de lijn van Reza. Zoals gezegd nog nooit van gehoord. Maar de dame zweerde er bij. Alleen de prijs deed mij twijfelen, redelijk goedkoop in verhouding met wat ik normaal uitgaf. Maar ik moest wel, dus een kleine zak meegenomen: Reza Premium Elite. Ik zat nog even te twijfelen of ik Energy mee moest nemen, ivm de sport.

Maar,... ik heb mijn hond niet zo hoog zien springen toen ik de zak open deed als toen ze nog een paar maand was en KVV kreeg. En ja hoor, ze dook er in. En ze eet nu 2 bakken per dag schoon op. Hoe kan dit? Ik heb geen flauw idee. Zo reageerde ze niet toen ik de top merken kocht en ook niet de "fastfood" uit de supermarkten (ja ja uit nood ;) ).

Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd wat jullie van Reza vinden: (van hun eigen site)

Elite brok

ANALYSE

Ruw Eiwit 24%, Ruw Vet 14%, Ruwe Celstof 2%, Ruwe as 6,5%, Vocht 8%, Calcium (Ca) 1,4%, Fosfor (P) 1%, Natrium (Na) 0,25%

SAMENSTELLING

Mais, kip(gedehydreerd kip >11%), vlees(gedehydreerd rund >10%), tarwe, dierlijk vet, (rund), gedehydreerde vis, mineralen.

Energy brok

ANALYSE

Ruw Eiwit 29%, Ruw Vet 19%, Ruwe Celstof 1,5%, Ruwe as 6,5%, Vocht 8%, Calcium (Ca) 1,3%, Fosfor (P) 0,9%, Natrium (Na) 0,25%

SAMENSTELLING

Granen, plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten, vis en –bijproducten, mineralen.

 

 
Geplaatst : 28/11/2014 12:45 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ik had er ook nog nooit van gehoord. Het ziet er uit als een hele gewone brok, en ik heb dan ook geen idee wat deze brok zo lekker maakt. De andere brokken die je probeerde bevatten waarschijnlijk ook wel eens mais, kip, rund, tarwe of vis... Vaak wordt er een laagje om de brok gespoten met o.a. vet en gehydroliseerde lever om het lekkerder e maken, maar ik zie in de eerste variant niet eens dierlijke bijproducten of gehydroliseerde eiwitten staan.

Nu je vraag, wat vind ik van deze brok? Een hele gewone dus. Veel graan, weinig vlees, niks bijzonders. Maar goed, voor een hond is het natuurlijk gezonder om een hele gewone brok te eten dan om niets/veel te weinig te eten.

Misschien kun je eens kwalitatief natvoer proberen. En als hij dat niet lust, misschien helpt het om het om een beetje door de brokken heen te doen. Dan heb je toch een soort upgrade van de brok

 
Geplaatst : 29/11/2014 10:02 am
(@royalcowboy)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

En zo zie je maar dat je zaken compleet over het hoofd ziet. Wat ik compleet vergeten was, de dame in de winkel die wees mij op de nieuwe verpakking met nieuwe ingrediënten:

 
Geplaatst : 01/12/2014 12:02 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Ah ik zie dat er geen tarwe meer inzit, maar nu wel maisgluten. Dat is geen kwalitatieve eiwitbron, maar ik weet niet hoeveel/weinig er van in zit natuurlijk. Is het eiwitgehalte nog steeds 24%? Kan het niet zo goed zien op de foto.

 
Geplaatst : 01/12/2014 1:07 pm
(@royalcowboy)
Berichten: 3
Lid
Topic starter
 

Ja er zit nog steeds 24% ruw eiwit in.

 
Geplaatst : 01/12/2014 2:51 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat is niet zoveel. Ik blijf erbij dat het geen kwalitatieve brok is, maar dat niets eten nog ongezonder is. Ik zou dus om me heen blijven kijken, en misschien dat afwisseling kan helpen. Succes, lastig probleem, een slechte eter!

 
Geplaatst : 02/12/2014 11:32 am
Deel: