Forum

Meldingen
Alles wissen

Het forum is gesloten.

Wolfsblut

48 Berichten
4 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
3,784 Bekeken
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Sandy. Als in een kilo brokken 2% calcium zit, dan zit in 100 gram brokken ook 2% calcium. En voor een pup vind ik dat teveel.

 
Geplaatst : 25/03/2012 11:55 am
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ik voer mijn honden (Havanezers en Chinese Naakthondjes) Al een tijdje Wolfsblut. Op het ogenblik Green valley. Daarvoor had ik RangeLamb. Het is me opgevallen dat de drolletjes bij het eten van GreenValley grijsachtig van kleur worden ! Ik vroeg me al af hoe dat kan. Nu lees ik over de hoge calcium dus komt dat hierdoor ? Ik wissel de Wolfsblut smaken af en heb nu een zak Grey Peak. Hierbij is de ontlasting weer normaal donker.

 
Geplaatst : 23/07/2013 3:54 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Hallo, ik probeer te zoeken naar de houdbaarheid van wolfsblut als een zak is geopend. Er staat niets over conserveringsmiddelen; chemische zijn niet toegevoegd maar er staat ook niets over natuurlijke conserveringsmiddelen.

Hoe lang kan je dit voer blijven geven als de zak al geopend is? 

 

 
Geplaatst : 04/01/2014 2:18 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Een algemene richtlijn is om een geopende zak brokken binnen 1 a 1,5 maand op te maken. Bewaar de brokken zo zuurstofarm mogelijk, sluit de zak goed af of gebruik een goed afsluitbare voerton.

 
Geplaatst : 04/01/2014 6:19 pm
(@arend)
Berichten: 495
Lid Admin
Topic starter
 

Ben sinds kort ook wolfsblut aan het testen en bij de Range Lamb mooie donkeren ontlasting terwijl hier net de Wild Pacific grijsgroenige ontlasting geeft. Ik vroeg me ook af wat in de samenstelling die kleurverandering veroorzaakt? Of is het een teken dat het niet verdragen wordt?

 

 
Geplaatst : 28/07/2014 3:39 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Wat vreemd, nee ik heb geen idee wat dat kan zijn. Spriruline is heel erg groen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit door slechte vertering in de ontlasting terechtkomt. Ik ga ervan uit dat de spirulina gemalen is en goed verteerd wordt. Misschien kun je de fabrikant eens vragen, ik ben ook wel benieuwd wat dit kan zijn.

 
Geplaatst : 28/07/2014 7:04 pm
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
 

Hallo,

Ik geef mijn hond momenteel Wild Duck, deze was me aangeraden omdat hij iets moest afvallen. Nu heb ik me laten vertellen dat deze variant niet zo goed zijn zijn. Heeft er iemand enig idee welke ik nog kan geven? Moet ik kijken naar voeder met een laag vetgehalte? Elmo is niet echt te dik maar hij mag gerust een beetje afvallen en zeker niks meer bijkomen volgens onze dierenarts :-). Het is een pittig hondje met veel energie, misschien ook niet onbelangrijk hij is wel gecastreerd.

Alvast bedankt!

Groetjes

Mieke

 
Geplaatst : 24/09/2014 8:16 am
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Mieke, Wolfsblut Wild Duck is een brok met veel koolhydraten (aardappel) en niet zoveel vlees. Dat maakt de brok minder geschikt. Het lastige is dat brok überhaupt niet zo geschikt is om gewicht te verliezen, omdat het heel compact is. Ik raad je aan rauwe vleesvoeding te overwegen en anders vleesworsten of blikvoer. Dat kan ook in combinatie met brokken. Je kunt normale brokken voeren, maar voer dan net iets minder. Onder 'normale brokken' versta ik brokken met minimaal 25% eiwit, minimaal 15%-16% vet en liever geen geïsoleerde plantaardige eiwitbronnen (aardappeleiwit, erwten-eiwit). Orijen en Acana zijn goede merken, maar ook Wolfsblut heeft goede varianten.

 
Geplaatst : 24/09/2014 10:59 am
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
 

Hoi Meike,

Bedankt voor je snelle antwoord. Blikvoeder of vleesworsten zien we niet zo zitten, maar misschien dat rauwe vleesvoeding wel wat is. Ik ga het thuis zeker eens bespreken met mijn vriend. Als je spreekt over normale brokken, zijn deze dan goed: Acana Chicken & Burbank of Wolsblut Blue Mountain? Orijen vind ik persoonlijk een beetje te kostelijk.

Groetjes!

Mieke

 
Geplaatst : 24/09/2014 12:15 pm
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
 

Ik ben hier even de info over rauwe vleesvoeding aan het bekijken geweest, maar dat zie ik precies toch niet zo zitten. Komt ook nog bij dat er bij ons in de buurt blijkbaar geen leveranciers te vinden zijn, ik moet dan al meteen een heel stuk rijden om dat te gaan halen :(. Kan het kwaad voor je hond als je enkel brokken geeft? Elmo wordt er nu 4 en hij doet het eigenlijk heel goed op zijn brokken.

Groetjes

Mieke

 
Geplaatst : 24/09/2014 12:37 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Hoi Mieke,

Alleen brokken voeren kan natuurlijk ook. Misschien is het wel haalbaar om bijvoorbeeld af en toe erbij te voeren: yoghurt, ei (rauw met schil verkruimeld erdoorheen), een beetje groente. Dat zijn gezonde toevoegingen die de maaltijd wat groter maken zonder veel calorieën. Je kunt dan iets minder brokjes voeren.

Bij veel supermarkten ligt het merk Smuldier in de vriezer. Dit is goedkope rauwe vleesvoeding. Dit kun je er ook af en toe bijgeven als je wilt.

De brokken die je noemt zijn prima!

 
Geplaatst : 24/09/2014 2:30 pm
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
 

Hoi Meike,

Dat klinkt idd perfect haalbaar! Yoghurt krijgt hij nu soms ook. Hij mag onze potjes meestal uitlikken :-). Het rauwe ei is nieuw voor me, maar dat ga ik zeker toepassen.

Nogmaals bedankt voor je info! Nu kan ik tenminste betere brokjes kopen dan de Wild Duck!

En jullie website vind ik trouwens echt heel erg nuttig!

Groetjes,

Mieke

 
Geplaatst : 24/09/2014 3:31 pm
(@voerwijzer-meike)
Berichten: 1394
Lid Admin
 

Dat is leuk om te horen en te merken, dat de site echt mensen verder helpt. Hopelijk bevalt de nieuwe voeding straks. Nog ter aanvulling, informatie over eieren voeren: http://www.voerwijzer.com/eieren

 
Geplaatst : 24/09/2014 8:14 pm
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
 

Hoi Meike,

Ik vond ondertussen ook een brok van Acana Light en Fit, zou dat ook een goede zijn? Ik dacht de chicken en burbank te halen maar daar zitten blijkbaar erwten in en dat zou dan weer nie door alle honden verdragen worden?

Bedankt!

Groetjes Mieke

 
Geplaatst : 26/09/2014 3:10 pm
(@mieke)
Berichten: 17
Lid
 

Oei, in de light en fit zit dat blijkbaar ook :s.

 
Geplaatst : 26/09/2014 3:12 pm
Pagina 2 / 4
Deel: